Belföld

25 százalékkal csökkent az Audi nyeresége

Az Audi Ag-nak, a Volkswagen csoporthoz tartózó cégnek a nettó profitja 25,1 százalékkal csökkent, 289 millió euróra esett az idei év első felében a múlt év azonos időszakának 386 milliós profitjáról.

A visszaesés főként az elosztóhálózat költségei 579 millió euróról 681 millióra való növekedésének következménye. Ezen költségek, beleértve a marketingre fordított kiadásokat, az eladást ösztönző akciókat, jelzik, hogy a nyomott autópiacon erőteljesebbé vált az árverseny.

Az Audi árbevételei ugyanakkor 1,8 százalékkal 11,45 milliárd euróra emelkedtek az első fél évben, amikor a vállalat 387767 autót, a múlt év első feléhez képest 1,4 százalékkal többet értékesített. Tavaly az ingolstadti cég 774 millió eurós rekord nettó profitot ért el 226 milliárd dolláros forgalom mellett és 742128 autó eladásával.

Az adatok nyilvánosságra hozatalával együtt a vállalat közölte, hogy a termelési folyamat hatékonyságának javításával akarják mérsékelni a költségeket, létszámcsökkentést, vagy a termelési kapacitás visszafogását azonban nem tervezik. Az Audi a jelenlegi makrogazdasági környezet miatt esetleg kénytelen lesz beérni a múlt évinél kedvezőtlenebb idei pénzügyi eredménnyel, még ha – mint tervezik- az eladásokban sikerült is rekordot felállítani.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik