A munkabeszüntetés annak idején budapesti járatokat is érintett. A kellemetlenségeket elszenvedő utasoknak azt ajánlják, hogy a www.ba.com/tickets internetes címen tájékozódjanak, érinti-e őket a kárpótlás.
A légitársaság a BBC televízió értesülése szerint utazási hozzájárulásként, jegy formájában nyújtja a kárpótlást. A BA emellett jelezte: a szállás, az alternatív utazás és az élelmezés pluszköltségeit is átvállalja abban az esetben, ha azok a sztrájk miatt keletkeztek.
A sztrájk oka az volt, hogy a cégvezetés és a szakszervezetek nem tudtak megállapodásra jutni a repülőtéren a személyzetnek szánt új be- és kiléptetőrendszerről. A legnagyobb európai légitársaság földi kiszolgáló személyzete attól félt, a munkahelyen ténylegesen eltöltött idő mérésére is alkalmas rendszer kiépítése része a légitársaságnál folyó tömeges leépítési programnak, fizetéscsökkentést eredményezhet, továbbá a cégvezetés a rendszer segítségével saját kénye-kedve szerint játszadozhat az alkalmazottak munkaidejével. A megállapodás végül tíz nappal a szóban forgó sztrájk után született meg, miután a cégvezetés ígéretet tett, hogy a leépítés céljaira nem veszi igénybe a rendszer adatait.
A be nem jelentett sztrájkot a nyári szabadságolási főszezon legforgalmasabb hétvégéjén tartották. Összesen 500 járat – köztük több budapesti – nem indult el Heathrow-ról, a hátramaradt utasok száma megközelítette a 100 ezret.