Belföld

Egyre több baromfit eszik a magyar

admin

2003. 07. 31. 09:27

Az elmúlt évben a felmérések szerint a magyar lakosság 86 százaléka fogyasztott rendszeresen friss baromfihúsból készült ételeket, míg 5 évvel korábban, 1997-ben a megkérdezetteknek csak 77 százaléka állította ugyanezt - tájékoztatta az MTI-t Földi Péter, a Baromfi Terméktanács titkára.

A szakember elmondta: Magyarországon a lakosság több mint 30 százaléka heti rendszerességgel vásárol szárnyas termékeket, és 40 százaléka pedig havonta 1-3 alkalommal visz haza friss, darabolt baromfihúst.

A szárnyasból készült felvágottakat fogyasztók aránya még az előbbinél is nagyobb arányban növekedett a múlt év és 1997 között. Míg 1997-ben a megkérdezettek 30 százaléka tett a kosarába vásárláskor szárnyasból készült felvágottat, addig tavalyra ez az arány megkétszereződött.

A KSH adatai szerint 2001-ben Magyarországon már fejenként évente 34,2 kilogramm baromfihúst ettek az emberek. (Földi Péter arról tájékoztatott, hogy a múlt évre vonatkozó hivatalos statisztikai adat még nem áll rendelkezésre a baromfihús-fogyasztásról.) Így Magyarországon 12 kilogrammal több baromfihúst fogyasztott a lakosság az Európai Unió átlagánál.

Ezzel a fogyasztással Magyarország egy szintre került azokkal az uniós országokkal – Franciaországgal, az Egyesült Királysággal, Portugáliával és Dániával -, ahol a legnépszerűbbek a szárnyasok.

Magyarországon a sertéshús népszerűsége valamelyest csökkent. Az elmúlt évtizedekben ugyanis e húsféleség fogyasztás 6 százalékkal visszaesett, míg a szárnyasoké 10 százalékkal emelkedett. A sertés- és baromfihús teszi ki az összhúsfogyasztás 87 százalékát. A megkérdezettek 35 százaléka nevelt házilag szárnyast 1997-ben, a múlt évben viszont ez az arány már csak 29 százalék volt.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Fotó: Karancsi Rudolf/24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.