Belföld

Csökkent a Michelin nettó nyeresége, de nőtt működési eredménye

A francia Michelin, a legnagyobb európai gumiabroncs gyártó konszern nettó nyereségének csökkenését könyvelte el az első félévben átszervezési költségei miatt. Működési eredménye a javuló keresletnek és a magasabb áraknak köszönhetően viszont emelkedett.

A nettó nyereség 157,5 millió euróra csökkent az előző évi 229,4 millióról spanyol részlegének 178,6 millió eurós átszervezési költsége miatt. A második félévre a Michelin 300 millió eurós eredményt terhelő arculatérték leírást tervez a dán Viborg abroncskereskedelmi cég akvizíciójával összefüggésben.

A működési eredmény az előrejelzéseket megcáfoló módon 578,3 millió euróra emelkedett 569,6 millióról az előző év azonos periódusában. Az értékesítési árbevétel hat százalékkal 7,348 milliárd euróra csökkent, ami 7,9 százalékos működési eredmény kulcsot jelent a Michelin számára, jobbat a 2002 első félévére jellemző 7,3 százaléknál.

A forgalmat hátrányosan érintette az erős euró árfolyam. A megnövekedett értékesítési volumen azonban kedvező hatást gyakorolt a működési eredmény kulcs alakulására. Európában jónak bizonyult a haszongépjármű abroncsok és a kiskereskedelemben értékesített gépjármű abroncsok kereslete. Észak-Amerikában viszont meredeken csökkent a személygépkocsi abroncsok és a könnyű haszongépjármű abroncsok értékesítése.

A Michelin nem adott ki tételes előrejelzést az évre vonatkozóan, mindössze “stabil, de negatív kockázattal terhes” gumiabroncs keresletet vetített előre. Eredményességének javítását azonban továbbra is követendő célnak tekinti.


 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik