Belföld

Túljutott a mélyponton az utazási ágazat

A legnagyobb európai utazási iroda, a hannoveri TUI AG (Hannover) német leányvállalata, a TUI Deutschland komoly gondokkal küzd az ágazat válsága miatt, de az egész csoportnál a visszaesés jobban lassul, és télre árcsökkentést terveznek a forgalom növelése végett.

A TUI AG egészének utazásértékesítése most 7,3 százalékkal kisebb, mint az ugyancsak sanyarú tavalyi év júliusának végé volt, de június közepén az értékesítés még 10,7 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Ugyanakkor a német piacon 10,8 százalékos visszaesésnél tartottak – mondta a TUI Deutschland vezetője, Volker Böttcher egy gazdasági tanácskozáson hétfőn.

A téli utazási szezonra a TUI AG átlagosan 11,5 százalékos árcsökkentésekkel készül. Volker Böttcher szerint az utazási ágazat túljutott a konjunkturális mélyponton, és néhány hete már egyértelműen körvonalazódni látszik a javulás. Tíz héttel ezelőtt a forgalom még 16 százalékkal maradt el az egy évvel azelőttitől. A német utazási ágazat túlzottan optimista 2003-as forgalmi előrejelzései többlet kapacitások lekötését eredményezték, amelyeket aztán árcsökkentési akciókkal kellett értékesíteni. A téli szezonban azonban ezt a hibát már igyekeznek majd kiküszöbölni. A TUI a megfelelő nyereségesség érdekében még piaci részesedéséből is kész engedni, de nem köt le túlzott szálláskapacitásokat a szezonra. Legnagyobb németországi konkurense, a Thomas Cook AG is hasonló értelmű bejelentést tett az elmúlt héten.

Tavaly a TUI 20 milliárd eurós forgalmat bonyolított, 2,4 milliárd euróval kevesebbet, mint 2001-ben.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik