Belföld

Jégkrém: a modern étkezés szerves része

admin

2003. 07. 15. 11:15

A fagylaltot többen kedvelik, és valamivel gyakrabban is fogyasztják, mint a jégkrémet. Különösen a tízen- és huszonévesek, illetve a magasabb jövedelmű családok tagjai fogyasztják szívesen a hideg csemegéket.

A fagylaltot jobban kedveljük, mint a jégkérémet. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet „Étkezési szokások 1989-2003″ című tanulmánya, a 15 éven felüli felnőtt lakosságot reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezése alapján.

A fagylaltot a megkérdezettek 59, a jégkrémet pedig 55 százaléka sorolja a különösen szívesen fogyasztott élelmiszerek közé. A fogyasztás gyakorisága fagylaltból hetenként átlagosan 0,6 alkalom, jégkrémből pedig 0,5 – azaz kéthetenként egyszer kerül rá sor. Több nő, mint férfi szereti és gyakrabban is fogyasztja mind a két finomságot.

Életkor szerint a fiatalabb korosztályokban többen, az idősebbekben kevesebben kedvelik a jeges édességeket. A fagylaltot a 40 évesnél fiatalabbak háromnegyed része kedveli. Ez az arány a jégkrémnél csak a 30 évesnél fiatalabbakra érvényes. A jövedelem is jelentős szerepet játszik, hiszen a havi nettó 80 000 forint alatti jövedelemmel rendelkező háztartásban élők fele, a 150 000 forintnál nagyobb jövedelmű háztartásban élőknek viszont kétharmada fagylalt-kedvelő. Hasonló trend érvényesül a jégkrémnél is.

Iskolai végzettség szempontjából nincsenek lényeges különbségek. Említést érdemel azonban, hogy a felsőfokú végzettségűek között kevesebben kedvelik a hideg édességeket, mint az alacsonyabb végzettségűeknél.
Regionálisan három részre szakad az ország. A Dunától keletre legnépszerűbb a jégkrém és a fagylalt, azután a Dunántúl következik, majd a főváros. A fogyasztás gyakoriságánál viszont egységesebb a kép, habár Budapest mutatói a legmagasabbak. Feltehetően a készítmények könnyű elérhetőségének következtében.

Településnagyság szerint a kisebb városok és falvak lakói inkább szeretik a nyári csemegéket, mint az 50 000 lakosúnál nagyobb városban élők. 


Fogyasztói típus szerint mind a jégkrém, mind a fagylalt kifejezetten a „modern” étkezés része. A modern fogyasztói típus négyszer olyan gyakran eszik fagylaltot, és ötször olyan gyakran jégkrémet, mint a hagyományos táplálkozás híve. A modern fogyasztói típus jellegzetes képviselője 20-29 éves, magas jövedelmű háztartásban, városban él. A nemek megoszlása kiegyenlített.


 

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.