Belföld

Nem érinti a recesszió a német tiniket

admin

2003. 07. 14. 09:30

Gazdasági recesszió, növekvő munkanélküliség, egyre szorosabbra húzott nadrágszíjak ide vagy oda, a német fiatalok soha nem voltak gazdagabbak, mint a jelenleg. A tinik most már komoly célközönséget jelentenek a kereskedők számára.

Szakértők szerint az általános gazdasági helyzethez viszonyítva a fiatal német fogyasztók piaca rendkívül dinamikusan fejlődik, e területen nem jelentkezik a recesszió. A 6–19 esztendős korosztályhoz tartozók vásárlóereje minden eddiginél nagyobb, tekintettel arra, hogy a szülők a szűk esztendőkben sem szívesen vonják meg gyermeküktől a zsebpénzt, derült ki az Egmont Ehapa, az Axel Springer és a Bauer kiadók által közösen publikált felmérésből, amelynek eredményeit Hamburgban hoztak nyilvánosságra.

Havi 73 euró fixszel a német tini könnyen viccel

A német fiatalok ma körülbelül 20 milliárd euró sorsáról dönthetnek, ez az összeg 24 százalékkal magasabb, mint két évvel ezelőtt.

A 2643 fiatal német állampolgár megkérdezését követő becslések szerint a német gyermekeknek és tinédzsereknek összesen mintegy 8,6 milliárd euró megtakarított pénzük van. A megkérdezettek 17 százaléka zsebpénzét és alkalmi munkával szerzett keresetét spórolta meg, míg 18 százalékuk elismerte, hogy minden jövedelmét elkölti. A német gyermekek havonta átlagosan 73 euró zsebpénzt vagy bért kapnak.

Terjed a mobil a hatévesek körében

A fiatalabbak – 6–12 évesek – főként édességekre és fagylaltra költenek, míg a tinédzserek inkább folyóiratokat, cd-lemezeket, ropit és mozijegyeket vásárolnak.

A tinédzserek 79 százalékának van mobiltelefonja, ez az arány két évvel ezelőtt 54 százalékos volt. A 6–9 esztendős korosztály 7 százaléka rendelkezik maroktelefonnal, háromszor többen, mint 2001-ben.

Véget ért a kóla aranykora

A két évvel ezelőtt még rendkívül népszerű robogó kora letűnt, ezzel szemben a megkérdezettek 51 százaléka igen fontosnak tartja, hogy a megfelelő márkás sportcipő legyen a lábán.

A tanulmány enyhe ízlésbeli változást mutat. Az üdítőitalok rovására teret nyert az ásványvíz és a jeges tea, s a korábbinál kevésbé népszerűek az édességek, a csokoládék és a rágógumik is.


Forrás: www.euro.hu


 

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Miért tartja magát hunnak a magyar?

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.