Belföld

Megcsappant az érdeklődés a Renault autók iránt

A francia Renault járműipari konszern közölte, hogy az idei első fél évben a tavalyinál 4,5 százalékkal, saját márkájából pedig 5,6 százalékkal kevesebbet adott el. A teljes eladott járműmennyiség, beleértve a Dacia és a Samsung kocsikat, megközelítette az 1 millió 225 ezer darabot.

Az európai autópiac zsugorodása kényszerítette a Renault csoportot a tavalyinál érezhetően gyengébb eladásokra – derül ki a gyártó közleményéből. Eszerint az európai autópiac az idén 2,8 százalékkal lett kisebb a tavalyi első fél évinél.

Ugyanakkor azt is közölte, hogy júniusban már kedvező változásokat tapasztalt Nyugat-Európában, ahol féléves eladásaik visszaesése egészében elérte a 6,8 százalékot. A világ más részein azonban 4,4 százalékkal javított értékesítési eredményén a Renault.

Mint emlékezetes, már több gyártó jelezte idei első féléves eladásainak visszaesését, köztük a BMW, a Mercedes, a Ford. A francia Peugeot-Citroen csoport viszont 1,9 százalékkal javítani tudta eladásait.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik