Belföld

Kevesebb jut vendégcsalogatásra

A kormányzati takarékossági intézkedések részeként 580 millió forinttal csökkentették a Magyar Turizmus Rt. marketing-költségvetését - számol be a Világgazdaság. E lépés kedvezőtlen az ágazat számára, hiszen az idén az első öt hónapban a vendégéjszakák száma 3, míg a szállásdíj bevételek – folyó áron – 5 százalékkal csökkentek.

A várakozásokkal ellentétben az év közepétől nehezebb feltételekkel kell számolnia a beutaztató turizmusnak, miután a Magyar Turizmus Rt. (MT Rt.) marketing-költségvetéséből 580 millió forintot el von a kabinet.

Eközben az év első öt hónapjában rosszul teljesített az ágazat. A legfrissebb adatok szerint a kereskedelmi szálláshelyeken 5,1 millió éjszakát töltöttek le a vendégek, ami 3 százalékos visszaesés. A szállásdíjbevételek – folyó áron – öt százalékkal csökkentek. Az összesített adatokon belül a külföldi vendégek és vendégéjszakák száma egyaránt 8-8, míg a legfontosabb vendégkör, az osztrák és a német 11-11 százalékkal volt kevesebb.


 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik