Belföld

Felújítási munkák keddtől az M1-en és az M7-en

Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleménye szerint a munkálatok során megújul a pálya vízelvezető rendszere, felújítják a két pálya közti elválasztó sávot, és megépül az M0-ás csomópontig mindkét oldalon a közvilágítás.



Az elvégzendő munkák értéke mintegy 1,1 milliárd forint. Az idei évre tervezett fejlesztések hatására a közös szakaszon is jelentősen nő a közlekedők biztonsága. A közlemény szerint az M1-M7-es közös szakaszának felújítása nem szerepelt az M7-es autópálya két éves felújítási programjában. A szinte egész évben egyenletesen nagy forgalmú útszakasz középső, elválasztó szalagkorlátjainak, és a pálya csatornarendszerének elöregedése miatt azonban szükségessé vált a munkák ez évi elvégzése. A szalagkorlátok cseréje, a fizikai elválasztást segítő betonelemekkel, az ezen a szakaszon az utóbbi időben megnövekedő balesetek számának csökkenését fogja elősegíteni. Karbantartása, takarítása is egyszerűbb, kevésbé fogja akadályozni a forgalmat. Keddtől kezdve egy hétig tart a terelések kiépítése, majd július 21-én kezdődik a munka: a közvilágítás kábeleinek fektetése miatt a leállósáv, a villanyoszlopok beemelése idején a szélső sáv, a fizikai elválasztás alapozása és kiépítése miatt a belső sáv kerül időszakos lezárásra a 7. és a 12. kilométer között.

A korlátozás folytatódik az M7-es autópályán 13. és 15. kilométer között: a Zamárdi felé tartók 100 kilométer/órás, a Budapest felé utazók 80 kilométer/órás sebességkorlátozás mellett haladhatnak. Az elválasztó sávban folyó munkáknál mindkét irányban ideiglenes beton és acélkorlát épül a munkaterület és a forgalom védelmére. A torlódások elkerülése érdekében a munkaterület mellett irányonként minimum három forgalmi sáv áll az autósok rendelkezésére, szükség esetén a leállósávot is igénybe véve. Az ÁAK kéri az autósokat, hogy tartsák be a szélesség -és sebességkorlátozásokat a saját, és mások biztonsága érdekében.

Az ÁAK 2000-ben nyolcéves fenntartási felújítási programot dolgozott ki, amelynek célja a különböző életkorú és eltérő fejlettségű pályák és pályaszakaszok egységes, magas műszaki és szolgáltatási színvonalra emelése. A program első évében 6,5 milliárd forint, a második évében 8 milliárd, és az idén 8,5 milliárd forintot fordítanak a felújítási munkákra. Az első két évben elvégzett felújítási munkákkal elérték, hogy az ÁAK Rt. által kezelt pályákon már csak 40 kilométer hosszú, 10 évesnél idősebb burkolat található, amelynek felújítása az idén megtörténik. A felújítási program elsődleges forrása a díjas autópályák díjbevétele.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik