A dél-alföldi vállalkozók és a polgárok ugyanazt a díjat kívánják fizetni az M5-ösön, mint amennyibe az állami kezelésű autópályák kerülnek, a diszkriminációmentes közlekedési feltételek megteremtése pedig a kormány feladata lenne. Ezzel szemben a kormány eddig nem tudott megegyezni az M5-öst üzemeltető társasággal. Babák Mihály, a Fidesz – MPSZ országgyűlési képviselője a Magyar Nemzetben elmondta, Békés megyében a munkavállalók felének havi ötvenezer forint a jövedelme, nekik húsz órát kell dolgozniuk azért, hogy a Budapest-Kecskemét útvonalon oda-vissza kifizessék az útdíjat.
Az országgyűlési képviselő szerint az MSZP-SZDSZ kormány feladata, hogy megoldást találjon a díjak jelentős mértékű csökkentésére, többek között azért, mert a Horn-kormány intézkedései miatt kerültek ebbe a helyzetbe. A minimumelvárás, hogy a dél-alföld diszkriminált vállalkozóinak és lakóinak is megfizethető legyen a sztráda, azaz az M5-ösön is ugyanolyan mértékű legyen az útdíj, mint a matricával használható állami kezelésű autópályákon.