A hitelminősítő azzal indokolta a besorolás rontását, hogy a FIAT autógyártó részlege továbbra is inkább pénzt fogyaszt, semmint termel, és várható, hogy a június végén bejelentett szerkezetváltási terv miatt az idén is jövőre is veszteséges lesz az autógyártás a működés szintjén.
A Moody’s szerint a FIAT-nak 10,9 milliárd euró készpénzre lesz szüksége a következő tizenkét hónapban, és ehhez még sok vagyontárgyát el kell adnia. A Toro Assicurazioni biztosító várhatóan hamarosan záruló eladása 2,4 milliárd eurót hoz, a FIAT Avio repülőgépgyár eladása pedig 1,5 milliárdot, ez év vége felé. A csoport ebben a hónapban 1,9 milliárd eurós tőkeemelést is tervez.
A FIAT csoportot ellenőrző Ifil holdingnál hétfőn közölték, hogy a következő négy évben a maguk részéről nem tesznek több pénzt a FIAT-ba, hanem más befektetési lehetőségek után néznek. A FIAT csoportnak tavaly 4,3 milliárd euró nettó vesztesége volt. Jövő márciusig 8,8 milliárd eurónyi adóssága jár le. A szerkezetváltási terv szerint jövőre már nullszaldót kellene elérni a működési mérlegben.
A FIAT SpA hétfőn 5,71 eurón zárt a milánói értéktőzsdén, 0,89 százalékkal drágábban a pénteki, 5,66 eurós zárónál. Idén 9,60 és 5,50 euró között változott az ára, hétfőn 26,35 százalékkal olcsóbb volt, mint az év elején.