Belföld

Az ABC áremelések ABC-je: Megy, vagy marad?

Mit mond a vevő az árleszállítás és az áremelés hatásairól? A Cég-INFO Kft. gazdaságpszichológiai kutatásai sorában telefonos piackutatást végzett a teljes felnőtt lakosságot reprezentáló mintán.

Az ABC áremelések ABC-je: Megy, vagy marad?
Mit mond a vevő az árleszállítás és az áremelés hatásairól?

A Cég-INFO Kft. gazdaságpszichológiai kutatásai sorában telefonos piackutatást végzett a teljes felnőtt lakosságot reprezentáló mintán. A kérdések arra irányultak, hogy milyen mértékű észlelt áremelés riasztja el a vevőt attól az ismert bolttól, ahol tartózkodik, illetve mekkora árleszállítás csábítja el onnan.

A kutatás feldolgozott és szűrt eredményeit a Cég-INFO 24 nomogramba foglalta, amelyekből nemek, korcsoportok és lakóhelyi jövedelemkategóriák szerint leolvasható a már bizonyosan és a még bizonyosan nem elriasztó észlelt áremelés illetve vonzó árleszállítás mértéke. Az összeállítást egy hasznos nomogram egészíti ki, amelyből leolvasható, hogy a vevők valamely cikk árára adott becslései milyen mértékben szóródnak, azaz milyen mértékben észleljük a cikkek árváltozását a vásárlás gyakoriságának függvényében. A kétféle nomogrammal kiszámítható, hogy a gyakran, vagy ritkán vásárolt cikkek esetén milyen mértékű áremelésnek mi a hatása a vevők mozgására, sőt, bonyolultabb modelleket is lehet készíteni több, egymástól függetlenül vagy egymástól függően árazó versenytárs esetére.

A kiadvány ismerteti azokat a bűvös számokat is, amelyeket a bennünk működő „számgép” sajátosságai miatt gyakrabban használunk.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik