Magyarország így az első közép-kelet-európai ország, ahol a dán LEGO cég tulajdonában álló fejlesztő, az Executive Discovery LLC (USA) bemutathatta a LEGO-alapú tréningprogramokat.
A világhíres kockák “komoly játékként” való felhasználásával a LEGO szakemberei a 90-es évek végétől kísérleteznek. Ennek eredménye a 2002-ben megjelent LSP-metodika, amely látványos sikereit aktualitásának köszönheti.
A LEGO – részben saját szervezetfejlesztési tapasztalatai alapján – felismerte, hogy a hagyományos eljárások korlátait átlépve is lehet olyan komoly és felelős témákkal foglalkozni, mint a stratégiaalkotás, a szervezeti identitás, vagy a változási hajlandóság.
A motiváció és a képzelőerő együttese hatékony kommunikációs rendszert eredményez. Mindez jelentősen felgyorsíthatja a csoportdinamikát, megsokszorozhatja az elhivatottságot, és megalapozhata a cselekvőképességet. A speciális készletekbe csomagolt 24 kiló LEGO-val megvalósuló közös “játék” termékei pedig elsősorban nem a résztvevők által kreált modellek, hanem olyan cselekvési tervek, melyek segítségével pontosan kijelölhető a szervezeti siker útja.