Belföld

Öt képviselő kereste fel fogadóóráján a kormányfőt

Medgyessy Péter ma délután tartotta első fogadóóráját, melyre Kárpáti Zsuzsa (MSZP), Kálmán András (MSZP), Ecsődi László (MSZP), Lázár János (Fidesz-MDF) és Sós Tamás (MSZP) parlamenti képviselő jelentkezett be hozzá.

Az 5-ös főút mellett fekvő települések egyre elviselhetetlenebb járműforgalma miatt fordult a miniszterelnökhöz Kárpáti Zsuzsanna. A szocialista képviselőnek adott válaszában a miniszterelnök kiemelte: a kormány határozott szándéka, hogy a lehető leghamarabb lezárja a tárgyalásokat a matricás díjfizetés bevezetéséről az M5-ös autópályán. Ez visszatereli a forgalom egy részét az 5-ös útról az autópályára és várhatóan akkor is többen választják majd a sztrádát, ha 2006-ra megépül a Kiskunfélegyháza és Szeged közötti szakasz is.


A 47-es főút továbbfejlesztésének és a Hódmezővásárhelyt elkerülő szakasz megépítésének lehetőségéről tájékozódott Lázár János Fideszes képviselő – derül ki a Miniszterelnöki Hivatal közleményéből. Medgyessy Péter a vele folytatott beszélgetésben azt hangsúlyozta, hogy az Algyő és Hódmezővásárhely közötti főút befejező, 4,8 kilométeres szakaszának építése 2006-ra várhatóan befejeződik. A kormány megvizsgálja, 2005-re előrehozható-e a beruházás befejezése.


Dunaújváros térségének két szocialista képviselője a Dunaferr Rt. és a nagyvállalatból élő települések jövőjéről érdeklődött a fogadóórán. A miniszterelnök Ecsődi Lászlónak és Kálmán Andrásnak adott válaszában azt hangsúlyozta, hogy a továbblépés alapvető feltétele a vállalat privatizációja, amelynek bevétele azonban nem az államkasszát növelné, hanem a cég korszerűsítését biztosítaná. Az állam ebben a helyzetben az infrastruktúra, ezen belül is elsősorban a város gyors elérését biztosító főút fejlesztésével tud segíteni a kistérség lakóin. A miniszterelnök megerősítette: az M6-os 2006-ra eléri Dunaújvárost.

Az első miniszterelnöki fogadóóra utolsó részében Bélapátfalva térségének fejlesztési esélyeiről tárgyalt Medgyessy Péterrel Sós Tamás Heves megyei szocialista képviselő. Az alig három és fél ezres lélekszámú település most kezd talpra állni a Cementgyár 2000-ben történt bezárása óta, várhatóan év végére adják át az ipari parkot. A nyolc települést magába foglaló kistérség vállalkozói pedig kedvezményes hiteleket kapnak munkahelyteremtő beruházásaikhoz és idegenforgalmi fejlesztéseikhez.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik