Belföld

Nőtt a Praktiker árbevétele

37,1 milliárd forintos bruttó árbevételt ért el a 2002-es pénzügyi évben a Praktiker Építési- és Barkácspiacok Kft., szemben az egy évvel korábbi 29,3 milliárd forinttal. A hazánkban 14 áruházzal rendelkező társaság – saját számításai szerint – ezzel az eredménnyel megőrizte piacvezető pozícióját a magyarországi barkácscikk-kereskedelemben.

A Praktiker a 2003-as pénzügyi évre 40 milliárd forintos bruttó árbevételt tervez. Idén már nem nyílik új Praktiker áruház Magyarországon, de a társaság jelenleg is elemzéseket végez és tárgyalásokat folytat több város vezetőjével az esetleges befektetésekről.

A Praktiker 2006-ig 2-3 új áruház megnyitását tervezi Budapesten és vidéken, ezzel megvalósulna a teljes lefedettség. Az áruházak jelenlegi összterülete 92 ezer négyzetméter. A Praktikernél mintegy 70 ezer termék kapható. A beszállítók 80 százaléka magyar, 20 százaléka külföldi cég.

A német Praktiker anyavállalat külföldi (nem német) árbevételének 15,4 százalékát a magyar áruházak adják, ezért a közép-kelet-európai terjeszkedés központja Budapest. A magyar fővárosból koordinálják az osztrák áruházakat, illetve segítették a romániai bővítéseket. Az első bukaresti Praktiker 2002 októberében nyitotta kapuit, a második az idei nyár végén nyílik meg.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik