Belföld

Új üzletág két ERP-megoldással az LLP Budapest-nél

Új üzletággal és munkatársakkal bővíti portfolióját és tanácsadói csapatát az LLP Budapest a napokban a Microsoft üzleti megoldásaira alapozva.

A Microsoft Business Solutions Hungary-val aláírt partneri szerződés szerint az LLP rendhagyó módon hazánkban az Microsoft Business Solutions–Navision mellett mostantól a Microsoft Business Solutions–Axapta vállalatirányítási rendszert is forgalmazza. A két vállalatirányítási megoldás az LLP tervei szerint alternatívát jelent a 300 millió és a 20 milliárd forint közötti éves árbevétellel rendelkező cégek számára hazánkban. Európában ma mindössze 9 szervezetnek van jogosultsága arra, hogy a két terméket egy és ugyanazon cég képviselje…

Hét éve annak, hogy az LLP Budapest megnyitotta irodáját Magyarországon, akkor még egyetlen ERP-termékkel (SunSystems) képviseltetve magát. A cég portfoliója mára jelentős mértékben bővült (Pivotal CRM, Ariba B2B, stb.), s az üzleti és pénzügyi szoftverekre koncentrálva ma alapvetően tanácsadói feladatokat lát el a magyar és a kelet-közép-európai piacokon.
Az LLP az évek alatt újabb és újabb alkalmazásokat vett fel termékkínálatába, azért, hogy több alternatív megoldást tudjon ajánlani vásárlóinak. Így kötött szerződést a cég múlt év végén a Microsoft Business Solutions-szel a Navision megoldásra, amely újabb lehetőséget jelentett a cég számára a komplex megoldásokat igénylő vásárlók piacán.

A Microsoft Business Solutions-szel együttműködve az LLP néhány hónapos tapasztalatszerzés után rendhagyó módon lehetőséget kapott arra is, hogy a Navision rendszer mellett az Axapta megoldást is – egyidejűleg, ugyanabban a szervezetben –, képviselje hazánkban. Az LLP úgy tapasztalta, hogy az ügyfelek igénylik, hogy a rendszer szabadon testre szabható legyen, teljes körű lefedettséget adjon, valamint ágazati megoldásokat is létre lehessen hozni velük. Európában mindössze 9 szervezet kapott jogosultságot arra, hogy ezt a két terméket egy és ugyanazon cég képviselje.

A legújabb megállapodás alapfeltétele az volt, hogy a cég pénzügyileg stabilnak mutatkozzék, biztosítsa a rendszer elsajátításához szükséges erőforrásokat, s hogy a két termék házon belül ne jelentsen konkurenciát egymásnak és a meglévő képviselt termékeknek. Az erőforrások biztosításában az LLP tanácsadói már korábban bizonyítottak azzal, hogy alig néhány hónap alatt elsajátították a Navision rendszer ismeretét (például a termelésirányítási rendszert érintő hivatalos vizsgával egyelőre Magyarországon még csak az LLP munkatársa rendelkezik). Az egymásnak konkurenciát jelentő Navisiont és az Axaptát pedig az LLP egyazon üzletágban helyezte el külön értékesítési és tanácsadói csapattal. Az üzletág felállításának gyorsan kellett történnie, mivel az elmúlt néhány hónap alatt már több céggel is üzleti kapcsolatot alakított ki.

„A Navision és az Axapta megoldások kereskedelmi, logisztikai és termelésirányítási moduljai különösen jól kidolgozott, kifinomult alkalmazások – az utóbbi például német nyelvterületen nagyon elterjedt, népszerű megoldás, és tudásban egyenértékű a legnagyobbakkal. Úgy gondoljuk, hogy az Európai Unióba való belépés hatására a hazánkban megjelenő termelő cégek számára is versenyképes, jó megoldásokat tudunk



biztosítani akár magyar, akár bármely más nyelven. Elképzeléseink szerint ezzel a két termékkel az elkövetkező hónapokban jelentős referenciákat tudunk majd felmutatni.” – mondta Gajdos Attila, az LLP MBS üzletágának vezetője.

„A két ERP termékkel a Microsoft a közép és kisvállalatok teljes körének integrált vállalatirányítási igényeit fedi le olyan moduláris alkalmazással, amely nemzetközi háttérrel és teljes tartalmi honosítással eleve az ilyen méretű vállalatok számára került kifejlesztésre és teljes mértékben illeszkedik azok beruházási képességéhez” – mondta Ládonyi János a Microsoft Business Solutions Hungary Kft. kereskedelmi és partnerigazgatója.

Az LLP-nek jelenleg is vannak olyan üzleti lehetőségei, melyek már az Axapta termékkel kapcsolatos tanácsadásra, bevezetésekre is vonatkoznak. 2003 végéig az MBS üzletágtól az LLP több száz millió forint árbevételre számít.

Axapta és Navision
Mindkét termék szabadon változtatható, testreszabható. Általánosságban elmondható, hogy érdemes az Axapta rendszert választani, ha a rendszert egyszerre, egy időben több, mint száz felhasználónak kell elérnie, míg a Navision már egy-két egyidejű felhasználó számára is kielégítő megoldást nyújthat. A két termék közötti, a hasonló funkcionalitásból adódó átfedések miatt a megfelelő megoldás kiválasztása, a szakmailag helyes javaslat csak az adott cég ismeretében lehetséges – és még így is előfordulhat, hogy mind a két rendszer megfelelő lehet az adott cég számára. Az LLP ilyenkor tapasztalatai alapján segít meghozni a döntést.


Irodát nyit az LLP Belgrádban
A Magyarországon kötött különleges szerződéssel közel egy időben az LLP Csoport szerződést kötött a Microsoft Business Solutions-szel a Navision megoldás képviseletére Szerbia és Montenegró területén is. Ezzel párhuzamosan az LLP belgrádi irodájának megnyitására is hamarosan sor kerül. „Ebben a térségben a vállalatok többsége helyi megoldást használ, de egyre több nagy cég nyit itt irodát és igényli a nemzetközi, komplex megoldásokat. Már régóta dolgozunk a régióban, több ügyfelünk is használja itt a SunSystems ERP rendszert. Mivel a helyi igényeket helyi nyelven szeretnénk kielégíteni, ezért az eddigi magyar, horvát és bolgár munkatársak helyett anyanyelvi kollégákkal, és saját irodával képviseltetjük magunkat.” – mondja Barbara Dreska, az LLP Budapest ügyvezetője, az LLP Csoport résztulajdonosa.

###

Az LLP Csoportról (www.llpgroup.com)
Az LLP Csoport 1992-ben alakult meg Prágában, napjainkra pedig vezető szerepet vívott ki az üzleti és pénzügyi szoftvermegoldások képviselete terén Közép- és Kelet Európában. Az LLP kínálatában szerepel a Microsoft Business Solutions–Navision és a Microsoft Business Solutions–Axapta vállalatirányítási rendszerek, a SunSystems ERP megoldás, a Pivotal CRM rendszere, a time@work idő- és költségnyilvántartó szoftver, a Fourth Shift termelésirányító megoldása, illetve az Ariba B2B elektronikus beszerzési rendszere. Az LLP 1995-ben kezdte meg kelet-európai terjeszkedését, melynek eredményeként ma már – a prágai mellett – Budapesten, Belgrádban, Bukarestben, Pozsonyban, Szófiában és Zágrábban vannak irodái. Az LLP Csoport a világ számos országában vezet projekteket, így többek között Belgiumban, Olaszországban, Egyiptomban, Venezuelában, Japánban, az Egyesült Államokban és Kanadában.
Az LLP Csoport ügyfélköre az üzleti élet különböző területein tevékenykedő cégekből kerül ki, a petrolkémiai ipartól a szállodákon és gyógyszergyárakon keresztül a televízió-állomásokig. Ügyfelei között megtalálható például a BP, a GlaxoSmithKline, a ShellGas (LPG), a Johnson & Johnson, az LNX Rt., a Mirato, a Roche, a KFKI Csoport, a KPMG, a UPS és a Duna Szálloda Rt.

További információk: LLP Budapest Kft., Paul Brigitta, indirekt marketing koordinátor
(Telefon: 412-2400, E-mail: Brigitta.Paul@llpgroup.com)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik