Belföld

Útdíjat fizettetne a hazai kamionosokkal a Levegő Munkacsoport

A Levegő Munkacsoport levélben fordult Csillag István gazdasági és közlekedési miniszterhez, kérve, hogy biztosítsa egyetértéséről a német kormányt a tehergépkocsik útdíjának bevezetése kapcsán.

A környezetvédő szervezet kedden az MTI-hez eljuttatott közleményében tájékoztat arról, azt kérik a magyar kormánytól, hogy Magyarországon is vezessen be a nehéz tehergépjárművek számára olyan útdíjat, amely fedezi az általuk okozott költségeket és károkat.

Az útdíj a megtett kilométertől, a jármű megengedett összsúlyától, valamint szennyezőanyag-kibocsátásától függjön, és minden útvonalon meg kelljen fizetni, ne csak az autópályákon – javasolják.

Haladéktalanul fel kell számolni azt a hatalmas keresztfinanszírozást, amely abból adódik, hogy a személygépkocsi-tulajdonosok fizetik meg a költségek tetemes részét a nehéz tehergépkocsik üzemeltetői helyett – áll a közleményben. A magyar közúti fuvarozók ezzel szemben a Németországban augusztus 31-én hatályba lépő, teljesítménnyel arányos útdíj-fizetési rendszer elhalasztását kérik.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) néhány napja levélben ugyancsak Csillag Istvánhoz fordult, amelyben arra kérték, tegye meg a megfelelő lépéseket az új német útdíj-fizetési rendszer bevezetésének elhalasztása érdekében.

Németországban augusztus végétől, szeptember elejétől kezdve akarnak autópálya-használati díjat szedni a kamionosoktól, németektől, külföldiektől egyaránt. A német fuvarozókat kompenzációk illetik majd meg, s addig, amíg ezek nem érvényesülnek, kilométerenként átlagosan 12,4 eurócentbe kerül majd a sztrádák használata. A műholdas díjbeszedési rendszert a DaimlerChrysler és a Telekom telefontársaság vezette Tollcollect konzorcium üzemelteti, a rendszer egyik része a kamionban elhelyezett “fedélzeti egység”.

A körülbelül egymillió németországi teherszállító jármű többségét azonban – többek vélekedése szerint – nem fogják tudni szeptemberre, az autópályadíj bevezetésének kezdetére felszerelni a teljesen automatizált elszámoláshoz szükséges “fedélzeti egységekkel”.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik