Belföld

A GM Europe és az Opel Southeast Europe regionális megoldásának választotta az AutoMaster márkakereskedés-ügyviteli rendszerét

A GM Europe által kiírt tender eredményeképpen a közép-kelet európai régió Opel gépjármű-kereskedői számára a Scala ECE Hungary által forgalmazott AutoMaster szoftvert ajánlja a regionális pozíciót betöltő Opel Southeast Europe (OSE) Kft.

A GM Europe által lebonyolított tender azt a célt szolgálta, hogy a GM-csoporthoz tartozó gépjármű-kereskedők számára olyan márkakereskedés-ügyviteli rendszereket ajánlhassanak, amelyek magas szinten megfelelnek a vállalat által támasztott elvárásoknak, és hosszú távon kiszolgálják annak igényeit. A mintegy 35 beszállító meghívásával zajlott tender során a beszállítói kört számos kritérium szerint vizsgálták, amelyek közül a legfontosabbak a rendszerrel szemben támasztott technikai jellegű elvárások (a rendszer informatikai képességei, a funkcionális teljesítőképesség), a szoftver bevezetésének és fenntartásának költségvonzata, továbbá a földrajzi lefedettség voltak. A tender alapján hat márkakereskedés-ügyviteli rendszer nyerte el a GM Europe ajánlását – a rendszerek együttesen teljes európai lefedettséget biztosítanak. Magyarországon az Opel SouthEast Europe Kft. a GM Europe ajánlása alapján a Scala által forgalmazott finn AutoMaster rendszerét és annak francia versenytársát ajánlja kereskedői számára.

A tendert 2002 év elején írták ki, s a teljes lebonyolítás 2002 év végéig tartott. A tender feltételrendszerének kialakításában és az értékelési folyamat követésében az egyes régiók – így a közép-kelet-európai régióért felelős OSE is aktívan részt vett. Az OSE 2003 év elején a GM Europe választása alapján megtette ajánlását a mintegy 80 hazai Opel, valamint Opel-Daewoo márkakereskedő és értékesítési pont számára.

„Magyarországon az AutoMaster rendszerének implementálását a rendszer pilot bevezetése előzi meg, amelyre 2003 márciusától 2003 év végéig kerül sor. Nagy örömmel töltött el bennünket, hogy kereskedőink közül néhányan önként jelentkeztek a rendszer elsőként történő bevezetésére. Kereskedőink pozitív hozzáállása is mutatja, hogy felismerték üzletmenetük automatizálásának fontosságát versenyelőnyük megtartása érdekében” – mondta Farkas Tamás, az OSE informatikai igazgatója. „A pilot program során a rendszert a magyar gazdasági környezetre adaptáljuk, s finomra hangoljuk” – folytatta Farkas. „A pilot-program végrehajtása során arra törekszünk, hogy olyan kereskedőinknél hajtsuk végre a próbabevezetést, akik üzletmenetüket és az értékesítés volumenét tekintve reprezentatívak a magyar piacon. Fontos volt továbbá, hogy a rendszert tesztelő kereskedők megfelelő IT-infrastruktúrával, képzett személyzettel rendelkezzenek, s a teszt során kooperatívak, konstruktívak legyenek.”

A pilot program ideje alatt a kereskedőknek lehetőségük nyílik arra, hogy az AutoMaster rendszerét működés közben, vagy akár a Scala központjában demo változatban is megtekinthessék, sőt az OSE bemutatókkal és kereskedői értekezletekkel kívánja támogatni a kereskedőket döntésük meghozatalában.

Az OSE ajánlása a kereskedők hosszú távú érdekeit szolgálja, hiszen az informatikai rendszer egységesítése gyorsabbá és átláthatóbbá teszi az üzletmenetet, hatékonyabbá teszi a vevők kiszolgálását, s egy átfogó rendszer hatékonyabb márkaépítést biztosít, így a márkaképviselet jobban meg tud felelni az EU-piac által teremtett kihívásoknak.

A Scala 2002 tavaszán nyerte el a finn Automaster Oy cégtől az AutoMaster márkakereskedés-ügyviteli rendszerének forgalmazói jogát. Az Automaster, amely a Fujitsu vállalatcsoport része, 1983 óta fejleszt a gépjármű-kereskedelem számára informatikai rendszereket. A rugalmas rendszer kompatibilis számos gyártó és alkatrész-beszállító rendszerével, skálázható, azaz több száz felhasználó számára is használható, s ez ideálissá teszi a rendszert kisebb cégek, nagy, multinacionális vállalatok valamint, több telephellyel rendelkező kereskedések és raktárak számára is.
Az AutoMaster szoftver moduláris felépítésű rendszer, amely négy fő modult tartalmaz:

• Az Automaster CRM modul számos funkcióval támogatja az új vagy a használt gépjármű értékesítését. A modul segítségével többek között részletes ajánlat készíthető a vevő számára, különböző fizetési konstrukciók állíthatók össze.

• Az AutoMaster Járművek modul amellett, hogy a Customer Relationship Management modulban készített ajánlatokat automatikusan szerződésekké alakítja és elkészíti a gépjárműhöz szükséges okmányokat, nyilvántartja a raktárkészletet, statisztikákat és jelentéseket is készít.

• Az AutoMaster Alkatrészek modul széleskörű, modell-specifikus alkatrész-nyilvántartási lehetőséget kínál, összehangolja a beszerzéseket és az igényeket. A modul együttműködik vonalkód rendszerekkel is.

• Az AutoMaster Szerviz modul segítséget nyújt a szervizben folyó munka aktuális követéséhez, az árkalkuláció elkészítéséhez, s az adott gépjármű szerviztörténetének nyilvántartásához.

„A megállapodás jó hír az egyre erősödő versenyben lévő autókereskedők számára – kommentálta a tender eredményét Kiss Judit, a Scala ECE Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. „Az AutoMaster használatával az Opel márkakereskedők olyan rendszerhez jutnak hozzá magyar nyelven, amely az ügyvitelük korszerűsítése mellett a piaci szolgáltatásuk színvonalának emelését is közvetlenül támogatja. Az AutoMaster szoftver a Scala pénzügyi rendszerével kiegészítve nemcsak a gépjármű-kereskedelemmel kapcsolatos folyamatokat támogatja, hanem az adott vállalkozás teljes tevékenységét lefedve, átfogó megoldást nyújt.”

A Scala ECE Hungary Kft. a helyi piacon szerzett 10 éves tapasztalatával és professzionális konzultációs hátterével támogatja az AutoMaster márkakereskedés-ügyviteli rendszerét.



A Scala ECE Hungary Kft.
A Scala ECE Hungary Kft. 1993-ban alakult, s a svéd Scala International AB legnagyobb disztribútoraként működött. 1997-ben a Scala ECE és Scala International AB egyesüléséből alakult meg az amszterdami Scala Business Solutions N.V., amelynek a Scala ECE Hungary Kft. a magyarországi leányvállalata. Jelenleg Budapest ad otthont a magyar képviselet mellett a Közép- és Kelet-Európát irányító regionális központnak is.
A világszerte 65 országban jelen lévő Scala csoport kollaboratív vállalati ügyviteli rendszert (ERP rendszert) fejleszt és telepít kis- és középvállalatok számára, valamint ellátja a kapcsolódó karbantartási szolgáltatásokat.
Magyarországon eddig közel 200 cég választotta a Scala szoftvereit és szolgáltatásait, többek között az Clarion Hungary Kft., az ING Nationale Nederlanden Rt., a Tetra Pak Hungária Kft. és a Zalakerámia Rt.

Az Automaster Oy
Az Automaster Oy-t 1983-ban alapították. Az Automaster Oy modern márkakereskedés-ügyviteli rendszert kínál a járműkereskedő és -importőr vállalkozások, valamint a szervizhálózatok számára. Az Automaster irodákat tart fenn Finnországban (Oulu: termék-fejlesztés; Helsinki: értékesítés és projektvezetés), Svédországban (Södertälje), Norvégiában (Oslo), Észtországban (Tallin) és Litvániában (Riga), ahol összesen 80 szakemberrel van jelen. A többi országban az Automaster széles partnerhálózatán keresztül értékesít.
Az Automaster Oy tulajdonosai a skandináv informatikai szolgáltató és szállító, a Fujitsu Invia Oy – a nemzetközi Fujitsu-csoport része -, valamint az Elbit Oy magánvállalkozás.

Az Opel Southeast Europe Kft.
Opel Southeast Europe Kft. története több, mint tíz évre nyúlik vissza. Az egykor GM Hungary néven megalakult cég eleinte Magyarországon foglalkozott az Opel gépkocsik értékesítésével, a megfelelő márkakereskedői és szervízhálózat létrehozásával és fenntartásával. 1997-ben kapott regionális feladatot és lett Opel Southeast Europe a magyarországi székhelyű vezérképviselet. A cég Magyarországon kívül Boszniában, Horvátországban, Szlovéniában, Szerbiában, Macedóniában, Montenegróban, Romániában, Bulgáriában és Albániában látja el az Opel márka képviseletét. A múlt év novembere óta az egész Közép- és Kelet-Európai térség Opellel kapcsolatos munkájának koordinálását is a budörsi székhelyű szervezet látja el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik