A harmadik helyen álló Sony és az ötödik helyezett Toshiba mutatta a legerőteljesebb növekedést – előbbi 60 százalékkal, utóbbi 276 százalékkal növelte értékesítését. A Dell, amely első ízben szerepelt a statisztikában, nulláról 4,9 százalékra növelte piaci részesedését – megelőzve ezzel a Toshibát.
A Palm által az első negyedben eladott kézi számítógépek csaknem fele 99 dolláros Zire modell volt. Ezen a terméken a cég sokat keresett, de a minőségi termékek között is erősítenie kellene, ha meg kívánja őrizni pozícióit – áll az elemzésben. A Hewlett-Packardot agresszívebb árversenyre kényszerítheti a Dell megjelenése, bár az iPAQ modellek eladását ez a tény még érdemben nem befolyásolta.
Az első öt helyezettből a Palm és a Sony a Palm szoftverét használja, míg a HP, a Toshiba és a Dell számára a Microsoft szállítja a szoftvert. Palm szoftver működteti a kézi számítógépek 49 százalékát, Microsoft pedig 36 százalékát. A “maradék” java, Linux és Symbian szoftverekkel működik.
A kézi számítógépek eladási számai első ízben tavaly csökkentek – 9,1 százalékkal 12,1 millióra. Ez akkor éles ellentétben állt az év elején előrejelzett 18 százalékos növekedéssel. 2001-ben még 18,3 százalékkal nőtt az eladott készülékek száma; 2000-ben pedig 114 százalékos volt a felfutás mértéke. A most befejeződött negyedévben a Palm piaci részesedése 32,8 százalékot tett ki a tavalyi év hasonló időszakának 37,4 százaléka után; a HP részesedése 14,6 százalékról 16 százalékra emelkedett, a Sonyé 7,4 százalékról 13,3 százalékra ugrott, 0,8 százalékról jutott 3,4 százalékra a Toshiba piaci részaránya.