A CTI szerver egyaránt képes a telefonos rendszerben bekövetkezett események továbbításra, valamint arra, hogy az IT rendszereken keresztül kapjon utasítást az egyes kezelő egységek paramétereinek megváltoztatására.
Alapjában CTI szerverünk egy esemény vezérelt szerver, amely a telefonközpontban bekövetkezett eseményeket monitorozza. Az eseményeket egy CSTA/TSAP fordító segítségével kezeljük, majd strukturált üzenet formájában elérhetővé tesszük más rendszerek számára. Ebben az esetben az XML adta technológiai lehetőségeket használjuk ki. Ugyanezen az interface-en keresztül vár és kaphat utasításokat a szerver.
Természetesen lehetőség van direkt interface-ek kialakítására is, amelyben a rendszerek adottságai határozzák meg az alkalmazható technológiát.
A NextiraOne által fejlesztett CTI szerver képes akár normál, akár call/contact-centeres rendszerekben meglévő hasznos információk szolgáltatására. A szerverünk kezeli telefonos rendszerekben jól ismert A és B számot, a logikai ügynök azonosítót, a privát számot, valamint átirányított, átadott híves esetén az eredeti hívót és a hívottat.
Az alkalmazott technológia képessé teszi CTI szerverünket, hogy platform-függetlenül csatlakozzon más alkalmazás-kiszolgálókhoz és desktop alkalmazásokhoz. Az integráció átlátható válik és leegyszerűsíthető.