A gazdasági szakértők ugyanakkor attól tartanak, hogy a fertőzés terjedését a tursitaforgalom csökkentésével aligha tudják korlátozni, az erősen érintett városokon, Pekingen belül tartani. Az elemzők úgy vélik, hogy a fertőzés hatását nem csak az idegenforgalom, hanem a gazdaság más szektorai is megérezhetik.
A harmadik legnagyobb japán autóipari konszern, a Nissan jelezte, hogy a Sunny modell kínai gyártásának beindítását késleltethetik, mivel az utazási korlátozások miatt a külföldi vállalati szakértők kerülik a kantoni gyártelepet. Az UBS Warburg elemzői viszont azt állítják a tőzsdén jegyzett kínai cégek körében végzett felmérésükben, hogy Kantonban, a SARS által leginkább érintett területen a fertőzés a termelést csak igen csekély mértékben befolyásolta. A tartományban működő tajvani technológiai vállalatoknál sincsen fennakadás, már csak azért sem – mert mint mondják – a külföldi üzletemberek az utazási kiesések ellenére e-mailekkel és a telekonferencia módszerével hatékonyan irányítják kínai cégeiket.