|
A négyajtós karosszérián a markáns vonalak, és éles kiszögellések dominálnak. A CTS orrésze a hatalmas hűtőmaszk, és az ultramodern xenon-fényszórók miatt, különösen agresszív. Az emelkedő övvonal, és a masszív hátsó traktus pedig a sportosság mellet, nagyfokú erőteljességet is sugároz.
A GM az új CTS megalkotásakor egy teljesen új platformot hozott létre, és nem az addig megszokott Opel Omega műszaki alapjaira építkezett. Az új kocsi megtervezésekor különösen nagy hangsúlyt fektettek a vezetési élményre, ennek érdekében a CTS futómű-beállításait Németországban, a Nürburgringen végezték, etalonnak, pedig az ötös BMW-t választották.
Sportos kivitelben
A Cadillac CTS alapverziója is sportos, hiszen egy 3,2 literes, 220 lóerős V6-os motor mozgatja, amely könnyedén gyorsítja 7,7 másodperc alatt 100-ra a kocsit, az ereje pedig csak 230 km/óra tájékán kezd elfogyni. Azoknak a sietős ügyfeleknek, akiknek még ez sem elegendő, készült a vadonatúj fejlesztésű CTSv modell. Ez a verzió egyenesen az Audi RS6-tal, a BMW M5-tel, és AMG-Mercedesszel készül harcba szállni.
Ebben az illusztris társaságban minden résztvevő rendkívüli adottságokkal száll ringbe. Ez alól természetesen a Cadillac V-változata sem kivétel, hiszen a motorterében egy valóságos legenda kapott helyet, ez pedig nem más, mint a Corvette V8-asa. A GM-nél csak small-blocknak becézett motor, 5,7 literes V8-as kereken 400 lóerőt teljesít. Ezekkel a paraméterekkel a kocsi menetteljesítményei is fenomenálisak: mindössze 5 másodperc szükséges a százra gyorsuláshoz, a végsebesség pedig a német szokások szerint elektronikusan leszabályzott, 250 km/óra.
Kattintson a képre! |
Egy igazi sportlimuzinhoz azonban nemcsak egy erős motor kell, nélkülözhetetlenek a sportfutóművek, és a nagyteljesítményű fékek is. Emiatt az autó erősebb kanyarstabilizátorokat és lényegesen merevebb rugókat kapott, amelyek a futóművét határozottan sportossá tették. A fékrendszert is hatásosabbra cserélték, a versenysportból ismert négydugattyús Brembo fékek, elöl- hátul hatalmas hűtött féktárcsákat marcangolnak. A megfelelő tapadás érdekében a 18 colos alufelnikre 245/45-ös méretű abroncsokat szereltek, melyek optikailag is sokat dobnak az autón.
Kattintson a képre! |
Amerikai luxus
A CTS felszereltsége nem hagy kívánnivalót maga után, hiszen gyakorlatilag a ma elérhető összes kényelmi, és biztonsági berendezéssel rendelkezik: a többzónás, digitális klímától kezdve a BOSE legprofibb audio rendszerén át egészen a navigációs berendezésig. A biztonságról az elektronikus fékerőszabályzóval kombinált menetstabilizáló rendszer gondoskodik, de szükség esetén hat légzsák nyújt megfelelő védelmet az utasoknak.
Kattintson a képre! |
A belsőtér hangulata tipikusan amerikai, mindent finom bőr és fa borít. A sportosabb modellen néhány tuning fogást is bevetettek, és a sportülések mellett apróbb finomságok örvendeztetik a vezetőt.
A Cadillac CTS európai forgalmazását a napokban kezdik meg, de nem a GM Europe segítségével, hanem egy külső cég bevonásával. Az alacsony dollárárfolyam miatt igen kedvező, 38 000 eurós áron már elérhető az alapmodell. A GM tervei szerint, az idei évben 1800 CTS talál gazdára az öreg kontinensen.