Mint Szilágyi István elmondta: a miskolci önkormányzat 100 százalékos tulajdonában lévő Miskolci Városi Közlekedési (MVK) Rt. a KAC-pályázaton két milliárd forintért négy új villamost kívánt beszerezni 30 százalékos vissza nem térítendő és 30 százalékos kamatmentes hitelből.
Az új villamosok beszerzésére irányuló pályázatot azonban a Környezetvédelmi Alap Célelőirányzat (KAC) forráshiányra hivatkozva elutasította. A sikertelen pályázat miatt így az MVK ismét a bécsi közlekedési társaságtól vásárol használt járműveket – mondta az igazgató.
A társaság tavaly – mint Szilágyi István fogalmazott – “jószerivel ócskavas-áron”, darabonként egymillió forintért már vett a bécsi cégtől 9 Siemens gyártmányú SPG E1 típusú, csaknem harmincéves villamost, amelyek Magyarországra szállítása és átalakítása – darabonként – mintegy 3 millió forintba került.
A járművek egy része már forgalomba állt, a többieket egy villamos-elosztó hálózat megépítése után teszik sínre. A tervek szerint ez évben további 10 ilyen villamost és hozzá hat pótkocsit vásárolnak, a tavalyival azonos áron. Az MVK ezekkel a járművekkel váltja ki a rendkívül korszerűtlen FVV típusú villamosokat, amelyekből még 16 fut Miskolcon.
Így vélhetően még fél évtizedig a bécsi járművekkel, és a már évekkel ezelőtt a szlovák, illetve cseh piacról beszerzett szintén használt Tátra típusú villamosokkal megfelelően biztosítható a villamosközlekedés a borsodi megyeszékhelyen – mondta Szilágyi István.