Belföld

Reklámfogás lehetett az autók drágulásáról szóló hír

Több autóimportőr fogadta értetlenül a Porsche Hungária (PH) tegnap közzétett sommás kalkulációját, miszerint az EU-csatlakozás után 10-15 százalékkal drágulhatnak az autók. A legtöbb cég túlzásnak tartja a vállalat véleményét, s úgy vélik, a Porsche Hungária közleménye inkább marketingeszközként értékelhető - írja a Világgazdaság.

A Porsche Hungária kedden napvilágot látott előrejelzésében 10-15 százalékos áremelkedést vetít előre azt követően, hogy az EU-ban az elmúlt év októberében életbe lépett egységes piacszabályozás hamarosan Magyarországon is kötelező lesz. Az ár-, illetve árrés-harmonizációs előírás szerint az egyes tagországokban a helyi adóktól megtisztított gépjárműárak plusz-mínusz 5 százalékkal térhetnek el attól az átlagártól, amelyért a gyár a kereskedőknek szállítja a járműveket.

Több megkérdezett márkaimportőr túlzottnak tartja a PH becslését, egyesek szerint nem kizárt, hogy puszta keresletélénkítő szándék húzódik meg a nyilatkozat mögött.

Mint mondták, rengeteg üzletpolitikai szempont határozza meg a fogyasztói árat, például a versenytársak taktikája, a modellek frissessége, a vásárlóerő és a kereskedői kedvezmények. Ami az ár-, illetve árrés-harmonizációt illeti, a Világgazdaság értesülései szerint ez az EU-ban még korántsem ment végbe, sőt elemzők szerint akár egy-két évig is eltarthat a folyamat.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik