Belföld

Startlap: túl a félmilliós álomhatáron

Eddigi legsikeresebb hetét zárja a Sanoma Budapest Online Lapcsoport. Magyarország leglátogatottabb nyitóoldalát, a Startlapot március 31-én hétfőn a Medián Webaudit mérései alapján több mint félmilliószor látogatták meg az olvasók. A site az idén átlagosan 450 ezer látogatás fölött teljesít, és most először lépte át a bűvös 500 ezres határt. A háború és a közelgő EU-népszavazás által keltett híréhség a divízió másik két hírszolgáltatása iránt is megnövelte az érdeklődést; a Hírstart.hu és a FigyelőNet is több mint duplájára növelte látogatottságát.

A hazai internet-piacon második helyen álló Startlap indulása óta legsikeresebb hetét kezdte március utolsó napján: a site nyitóoldali látogatottsága ezen a hétfőn lépte túl először az 500 ezret, a Startlap alá tartozó lapmozgalom keretében ezen a héten indult el az 1350-ik lap, a Startlap hírgyűjtő portálja, a Hírstart.hu pedig, kihasználva a háború és a közelgő EU-népszavazás miatt megnövekedett híréhséget, duplájára növelte látogatói számát. Ez a tény igazolja a Sanoma Budapest Kiadói Rt. elképzelését, mely szerint a Startlap amellett, hogy Magyarország elsőszámú linkgyűjteménye és szolgáltató oldala kíván lenni, látogatói hírigényét is kielégítheti.
A háború kitörésének napján a Hírstart.hu (www.hirstart.hu), a Startlap hírgyűjtő szolgáltatása kiemelkedő látogatottságot ért el. A site az 50 legfontosabb magyar híroldal anyagaiból szemléz, emellett tematikus összeállításokkal, háttéranyagokkal, hírarchívummal szolgál. A Hírstart rovatai (Legfrissebb, Sztárvilág, Biznisz, Sport, Pikáns, Életmód, Tech-tud) áttekinthető formában napi több mint 1200 cikket kínálnak a felhasználóknak. A felhasználóbarát, percenként frissülő oldalt a háború kitörésekor naponta több mint hatvanezerszer látogatták meg az olvasók.

A szintén a Sanoma Budapest Rt-hez tartozó FigyelőNet (www.fn.hu) hírei iránt is megnőtt az érdeklődés a háború és az EU-csatlakozás miatt. A gazdag tartalmat – háttéranyagokat, elemzéseket, térképeket s természetesen folyamatosan frissülő híreket – kínáló Irak-melléklete mellett kiemelten foglalkozik a háború árnyékában némileg háttérbe szorult EU-csatlakozással is. A magyar közéletben valóságos unikumnak számít „Európai Unió – Kinek igen, kinek nem” című összeállítása, ahol végre egy helyen olvasható a belépést támogatók és ellenzők világos érvelése. Az indulatmentes tálalásnak köszönhetően itt jól megfér egymás mellett Lovas István „sajgó szívvel” kimondott „nem”-je és Bauer Tamás határozott „igen”-je. A FigyelőNet a Startlaphoz hasonlóan sikeres időszakban van: a tavalyi ugyanilyen időszakhoz képest kimagasló, 150 százalékos növekedést ért el.


A Sanoma Budapest Kiadói Rt.

Több mint 30 kiadványával a Sanoma Budapest Kiadói Rt. Magyarország egyik legnagyobb médiavállalata. A kiadó a leányvállalataival együtt a magazinpiacon 32%-os piaci részesedéssel rendelkezik, több mint 400 munkatársa közel 15 milliárd forintnyi éves árbevételt ér el. A kiadó 20 internetes termék tulajdonosaként meghatározó szerepet játszik a hazai internetpiacon is. További tevékenységei, közé tartozik a konferenciaszervezésen kívül a 2002-ben elkezdett könyvkiadás, eseményszervezés, merchandising és customer publishing.

A kiadó tulajdonosa a finn Sanoma Magazines kiadócsoport, amely a SanomaWSOY legjelentősebb üzleti egysége. A Sanoma Magazines Európa ötödik legnagyobb magazinkiadója. Több mint 240 kiadványával kilenc európai országban van jelen: Belgium, Hollandia, Finnország, Svédország, Szlovákia, Csehország, Horvátország, Románia, Magyarország.
A közel 100 éve alapított SanomaWSOY ma Finnország vezető médiavállalata és 1999 óta jegyzik a Helsinki Tőzsdén. Proforma nettó árbevétele 2001-ben 1,73 milliárd euro volt és 18,000 embert alkalmaz.

További információ: Németh Norbert internetes marketing menedzser (tel.: 437-3607, fax: 250-2303, e-mail: nnemeth@vnubp.hu)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik