Belföld

A csatlakozás után olcsóbbak lesznek az autók

Érdemes megvárni az Európai Unióba való belépést azoknak, akik a közeljövőben kívánnak új személygépkocsit venni. A csatlakozás, illetve az uniós autópiac 2005-ös felszabadítása valószínűleg az autóárak jelentős csökkenését hozza.

Az új és a használt gépkocsik költségeit jelentősen
befolyásolja az autóvásárlás finanszírozása terén várható
átalakulás. Az itthoni autófinanszírozás átveszi a nyugat-európai gyakorlatot. Az egyik legnagyobb autófinanszírozással foglalkozó magyarországi pénzintézet, a Merkantil Bank Rt.
elnök-vezérigazgatója, Kolossváry Ádám a közelmúltban elmondta: 2005-től, fél évvel a belépést követően teljesen szabaddá válik az Európai Unió autópiaca. Ennek leginkább a fogyasztók látják majd a hasznát, kiegyenlítődnek az árak, azonossá válnak a finanszírozási feltételek. A verseny erősödésével a lízingcégeknél gyorsul a koncentráció, valószínűleg számos fúzióra is sor kerül.


Az új szabályozás átrendezi az EU-ban az autóeladások piacát. Például az új autók esetében ajánlott árat, illetve maximált árat ír majd elő, de előre rögzített minimum ár nem lesz. Az egyszerűbbé váló kereskedéssel párhuzamosan az autófinanszírozás is átalakul. Már most is jelentős az autólízing finanszírozásban az euró, illetve a svájci frank alapú hitelnyújtás aránya, ez a jövőben vélhetően tovább nő. (Ennek oka, hogy mind az euró kamatok, mind a svájci frankban számított autófinanszírozási kamatok jelentősen alatta maradnak a forintkamatoknak. Jelenleg az is drágítja az autók piaci árát, hogy – elsősorban piacszerzési célból – a lízingcégek óriási összegű jutalékot fizetnek egy-egy megkötött lízingszerződésért a márkakereskedőknek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik