Belföld

McCafé üzleteket nyit a McDonald’s

A McDonald"s az idén 6 százalékos árbevétel növekedéssel számol Magyarországon és további 2-3 éttermet nyit.

Bane Knezevic, a McDonald’s Magyarországi Étterem
Hálózat Kft. ügyvezető igazgatója a társaság csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján elmondta: tavaly a McDonald’s magyarországi árbevétele 22,888 milliárd forintra nőtt, 2001-ben 20,848 milliárd forint volt.

A társaság saját és franchise rendszerben működő éttermeinek eredménye 2002-ben 1,279 milliárd forintot tett ki, ami 56 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Az ügyvezető igazgató elmondta: az eredménynövekedést elsősorban a költségmegtakarítási intézkedéseknek köszönhetik.
A vállalat mérleg szerinti eredménye tavaly mínusz 30 millió forint volt, szemben a 2001. évi mínusz 800 millióval. A McDonald’s tőketartaléka 4,738 milliárd forint volt 2002-ben. A McDonald’s-nak 2002-ben 83 étterme üzemelt Magyarországon, amelyből 41-et összesen 28 franchise partner működtet.

A társaság az elmúlt évben hat új éttermet nyitott és hármat zárt be. Az új üzletek nyitásával és a 2002-es étteremfelújtások költségeivel együtt 1,8 milliárd forint értékű beruházást végeztek.

Az idei évi beruházás jellegű költség 900 millió és 1 milliárd forint körül alakul, amelynek keretében az idén egyebek mellett három McCafé üzletet nyitnak. Az idén a társaság marketing programjaira az árbevétel 4,5 százalékát fordítja.

A 6,528 milliárd forintos jegyzett tőkéjű cég részesedése a gyorséttermi piacon a vásárlók száma alapján 82 százalék volt 2002-ben. A magyarországi étterempiacon pedig 20 százalékos részesedéssel bír a McDonald’s.

Bane Knezevic véleménye szerint Magyarország uniós csatlakozását követően a magyarországi beszállítók nagy eséllyel válhatnak a nyugat-európai üzletek fő beszállítójává.

A hústermékeket szállító Loba Kft. ma már 15 ország McDonald’s éttermeinek szállít, az 1989 és 2002 közötti időszakban az export összesen 18 millió euró volt. Ugyanebben az időszakban a Loba baromfihús-beszállítói 140 millió euró értékben szállítottak csirkehús-alapanyagot németországi éttermek számára. Az Onix az elmúlt hat évben 4,3 millió euró értékben exportált csomagolóanyagot, a Piringer Kft. pedig kizárólag szívószálakból öt év alatt 1,56 millió euró értékben szállított külföldre.

A gyorséttermi lánc 15 éve van jelen Magyarországon, ez alatt az idő alatt a társaság csaknem 16 milliárd forintot fektetett be a magyar piacon. Magyarországon a McDonald’s éttermeibe tavaly mintegy 60 millióan látogattak, míg 2001-ben 57,7 millió vásárlót regisztráltak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik