Belföld

Lassú növekedés a hirdetési piacon

A hirdetési piac Európában az idén várhatóan 1,7 százalékkal bővül és 150 milliárd eurót tesz majd ki. A csekély mértékű, ám két éves pangást követő növekedésről az Ad Barometer - intézet tett közzé
adatokat.

Az évente kétszer készülő tanulmányban hét ország adatait értékelik. A számos politikai és gazdasági bizonytalanságtól függő előrejelzés azt mutatja, hogy a hirdetési piac valamelyest az érintett hét ország átlagos 3 százalékos növekedési ütemnél lassúbb mértékben fog bővülni. Tavaly a hirdetők 148 milliárd eurót költöttek, 1 százalékkal kevesebbet mint a megelőző évben, ám 2001-ben jelentős ( 6,2 százalékos) volt a visszaesés. Nagy Britanniában bővül majd leggyorsabban a reklámpiac Európán belül ( 2,3 százalékkal), őt Franciország követi ( 1,6 százalék).


A cégek az Ad Barometer szerint médiakampányokra mindössze 1,1 százalékkal fordítanak majd többet, a médián kívüli promócióra (direkt marketingre) 2,1 százalékkal áldoznak többet. Ez utóbbi reklámozási módszerek a megelőző években is válságtűrőbbnek bizonyultak. Az Ad Barometer vizsgálata az öt legnagyobb európai piacra, Németországra, Nagy Britanniára, Franciaországra, Olaszországra, Spanyolországra, illetve Lengyelországra és Svédországra terjedt ki.

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.