Belföld

Támad a kábeltelefónia

admin
admin

2003. 03. 12. 07:37

Előbb-utóbb a helyi telefoncégek is rákényszerülnek arra, hogy kábeltévé-szolgáltatást kínáljanak a hálózatukon, mivel a kábelvállalkozások nem lankadó elszántsággal támadják piacukat - írja a Napi Online.

Még a technológia előretörésének dicsőséges évtizedében, a kilencvenes években kezdtek hozzá a kábeltelevíziós szolgáltatók a hálózatuk felkészítéséhez távbeszélő-szolgáltatások nyújtására. Bár eddig még csak 2,6 millió előfizetőt csábítottak el a hagyományos helyi telefoncégek 167 millió ügyfeléből és előretörésük sebessége is csökkent, az utóbbi időkben napvilágot látott hírek cselekvésre serkenthetik a telefontársaságokat. A Cox Communications Inc., amely 1997-ben kezdte el telepíteni a telefonálást lehetővé tevő technológiát tízmillió előfizetőt számláló kábeltévé-hálózatában, nemrég számolt be arról, hogy már 720 ezer telefon-előfizetője van, ami meghaladja az időarányos tervet. A cég legjobban kiépített piacain harminc százalék az újfajta ügyfelek aránya és ez gyorsan növekszik. A vállalkozás össze tudja kapcsolni profiljait: tévé-előfizetőinek ingyen beszélgetési időt ajánl, telefonügyfeleinek pedig plusz tévécsatornákat. A felhasználó egy számlán tudhatja le a telefon, a tévé és az internet-hozzáférés díját.


További aggasztó jelenség a távbeszélő-szolgáltatók számára az IP-alapú telefonálás minőségének javulása. Ma már például a Net2Phone Inc. és a Vonage Corp. kezdő IP-telefoncégek a hagyományossal azonos beszédminőséget tudnak nyújtani az új technológiával, miközben a Cox 600 dollár/felhasználós telepítési költségével szemben 200 dollárnál valamivel kevesebből kihozzák egy-egy új ügyfél elérésének költségét. A Vonage fix havidíjért (26 dollár) tetszés szerinti számú helyi és 500 távolsági hívást kínál annak, aki tőle rendel távbeszélő-szolgáltatást. A cég az év végére a jelenlegi 15 ezerről százezerre tervezi növelni előfizetői számát és a vezetői szerint nyereségessé válik.

A hagyományos helyi telefontársaságoknak azzal kell számolniuk, hogy az ügyfélveszteségük évi öt-hat százalékos üteme 15 százalékra gyorsul – állítja Ford Cavallari, az Adventis tanácsadó vállalat elemzője. E cégeknek nincs más választásuk – teszi hozzá -, mint tévé- és internetszolgáltatással betörni riválisaik piacára, amit hagyományos, rézvezetékes hálózatuk felújításával, illetve kábelvállalkozások felvásárlásával tehetnek meg.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.