Belföld

Nem kap hitelt a tv 2 – veszélyben a csatorna

admin

2003. 03. 12. 07:49

Nem kap hitelt a Tv 2 kereskedelmi csatorna tulajdonosa, az MTM-SBS Televízió Rt. a száz százalékig állami tulajdonban lévő Magyar Fejlesztési Banktól. A Világgazdaság információi szerint az MFB már döntött a kérdésben. A Tv 2 jövőjét komolyan veszélyezteti egyre romló piaci pozíciója is.

Elutasítja a Tv 2 hatmilliárd forintos hitelkérelmét az MFB. A Világgazdaság értesülését László Boglár, az MFB szóvivője sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta. Igaz, úgy tudjuk, a kereskedelmi sugárzó hitelkérelmével más pénzintézetet is megkeresett. Információnkra a Tv 2 vezetése sem kívánt reagálni.

A lap értesülései szerint nagy szüksége lenne a hitelre, a csatorna ugyanis tavaly év végéig több milliárd forintos tartozást halmozott fel. A torlódó veszteségek mellett a folyamatosan megújulásra törekvő csatorna finanszírozását csak így állhatnák.

A Tv 2 1997-ben nyolcmilliárd forintos hitelt vett fel az MKB-től. A tévé tárgyi eszközeit és mozgó vagyonát pedig az OTP Bank, a K&H és az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank konzorciumának jelzáloga terheli. Értesülések szerint a többségi tulajdonos luxemburgi SBS szívesen megválna a Tv 2-től. Igaz, Pintér Dezső nemrég hangsúlyozta: az MTM-SBS Rt. piaci pozíciója megerősödött, gazdasági helyzete stabilizálódott.

Mindenesetre megnehezíti a csatorna helyzetét az is, hogy az 1,8 milliárd forintos Big Brother-biznisz második szériája nem tudja beváltani a reményeket. A zászlóshajónak számító reality show 300-500 ezerrel elmaradó nézettségi mutatója nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a csatorna esti főműsoridős közönségaránya mind a teljes lakosság, mind pedig a 18–49 évesek körében tartósan 7-10 százalékkal elmarad riválisa, az RTL Klub eredményétől. Márpedig szakértők szerint ekkora különbség már a csatorna hirdetési bevételein is érezhető.

A Tv 2 számára kiábrándítóan alakul a 2003. év, az első két hét kivételével a csatorna mindig alulmarad a vetélytársával szemben. Sőt, az RTL Klub március első hetében a 18–49 évesek körében már csaknem tíz százalékot vert a Tv 2-re. A kereskedelmi csatorna pozícióvesztése miatt egyre nagyobb szeletet hasíthat ki reklámtortából az MTV is. A közszolgálati csatorna februártól stabilizálta 13 százalékos részesedését a piaci versenyben. Igaz, a 18–49 évesek körében tavaly óta 6-7 százalékos javulásban vélhetően nagy szerepet játszanak az MTV bulvárstílusú szórakoztató műsorai is.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.