Belföld

Százötvenmillió az internet fejlesztésére

Valószínűleg az idén éri el a felhasználók száma a kritikus tömeget, és a lassú növekedésből gyorsra vált a számítógépes kapcsolattal rendelkezők számának növekedése – mondta Csepeli György az Informatikai és Hírközlési Minisztérium politikai államtitkára a "Közösségek a világhálón, Internet és mozgalom" címmel rendezett I. Startlap Konferencián.

Ehhez a folyamathoz azzal járul hozzá a tárca, hogy a tartalomfejlesztésre kiírt többmilliárdos pályázatokon túl, közvetlen forrásokat biztosít az elérhetőség és a hálózat fejlesztéséhez – hangzott el.

Számításaik szerint 1 év alatt legalább megduplázódik a végpontok, az internetezésre alkalmas helyek, a teleházak, a könyvtárak, az iskolai computerszobák, a számítógépes kioszkok, az elhagyott postahivatalokban kiépített hozzáférések száma.

Csak erre a célra 150 millió forintot különített el a tárca az idén.


Hozzátette: jelenleg 550 teleház van az országban és az év végére 400 új kiépítésével a kisebbségi önkormányzatok és az egyházak hozzáférésével együtt a szélessávú közösségi internet végpontok száma eléri a kétezret.

Majsai Sándor Gábor, az Oktatási Minisztérium informatikai miniszteri biztosa közölte: az állami és az EU-s támogatásokkal elérhető, hogy a jelenlegi intézményi 45 százalékos és a lakossági 8 százalékos személyi számítógép-ellátottság 10 év múlva 90, illetve a 45 százalékra emelkedjen. 

Kürti István, a Sanoma Budapest Kiadó Rt. kereskedelmi igazgatója kiemelte, hogy az internetes reklámkiadások 2002-ben mindössze egymilliárd forintot tettek ki a teljes magyarországi, 124,6 milliárd forintos reklámköltésből. Ez az összeg ugyan 400 millió forinttal több, mint a két évvel korábbi, ám még mindig elmarad a lehetőségektől. Ennek oka, hogy az online hirdetés létjogosultságáról és hasznáról újra és újra meg kell győzni a hirdetőket, továbbá a 300-5000 forint közötti elérési árakat a piac még mindig magasnak találja. 

Véleménye szerint az internetes reklámköltés növekedési üteme optimista becslések szerint is legfeljebb 20 százalék lehet. Az on-line reklámpiac legnagyobb hirdetői az autóértékesítők, a bankok és az informatikatechnológiai cégek. Emlékeztetett arra, hogy az internetezők 56 százaléka férfi, 44 százaléka nő, jellemzően az átlagosnál magasabb jövedelműek, illetve beosztásúak, általában szellemi foglalkozásúak, 30-34 évesek, illetve ennél fiatalabbak, Budapesten vagy a megyeszékhelyeken élnek. 

Debre Zoltán, a Startlap internetes honlap főszerkesztője ismertette: a Startlap napi 450 ezer oldal letöltésével a leglátogatottabb nyitóoldal és a második legkeresettebb internetes magyar nyelvű oldal. A Startlaphoz tartozó lap.hu-n keresztül ma már 1.300 website gyűjtemény érhető el, amelynek összeállításán mintegy 600 szerkesztő dolgozik.


Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik