Belföld

Németország a magyar turizmus harmadát adja

A magyar idegenforgalom számára továbbra is Németország a legfontosabb forrás: a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák számából a németek 2002-ben 38,4 százalékkal részesültek - közölte a hét végén Magyar Turizmus Rt., a berlini Nemzetközi Turizmus Börze, a világ egyik legjelentősebb idegenforgalmi rendezvénye alkalmából.

Tavaly 31,74 millió külföldi vendég érkezett Magyarországra, 3,5 százalékkal több, mint 2001-ben, és a külföldiek 8,6 százaléka, 2,8 millió vendég német volt. A külföldiek tavaly átlagosan 2,88 napot töltöttek Magyarországon, a németek 4,95 napot, a 2001-es átlagosan 5,1 nap után.

A Magyar Turizmus Rt. a tavalyi kis plusz után nem számít könnyű évre 2003-ban. Vélekedését alátámasztja a világ vezető turisztikai konszernjének, a TUI-nak a főnöke. Michael Frenzel a berlini turisztikai börzén azt mondta, hogy a fenyegető iraki háború máris elrontotta a nyarat. A lekötések értéke 9 százalékkal kisebb a tavalyihoz képest.
– A elmúlt hetekben tapasztalt visszafogottság a foglalásoknál tovább tart, a háború a fogyasztók fejében megkezdődött – vélte a TUI elnöke.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik