Belföld

Hétmillió ember mobiltelefonnal

Január végén több mint 6,9 millió embernek volt mobiltelefon-előfizetése Magyarországon, s számuk márciusban már meghaladhatja a hétmilliót.

Miközben száz lakosból hetvennek lesz mobilja, a vezetékes telefonoknál ez az arány a negyvenet sem éri el – közli a Népszabadság.


A mobilszolgáltatók mostanában a multimédiás üzenetküldéssel (MMS), a színes kijelzős, egyre okosabb telefonokkal és bővülő szolgáltatásaikkal versengenek az ügyfelekért.


A Hírközlési Felügyelet (HíF) adatai szerint január végén a Vodafone-nak, a Pannon GSM-nek és a Westelnek együttesen több mint 6,96 millió előfizetője volt. Ez egyben azt is jelenti, hogy a mobilosok tábora már februárban meghaladhatta a hétmilliót, amit márciusban bizonyosan túllép. A Vodafone-nak jelenleg több mint kilencszázezer, a Pannon GSM-nek február végén 2,67 millió ügyfele volt. A Westel csupán az első havi adatot közölte lapunkkal, akkor a cég tábora meghaladta a 3,4 millió főt. A HíF gyorsjelentése szerint a Westel az előfizetések 49,38, a Pannon GSM a 38,09, a Vodafone pedig a 12,53 százalékát tudhatja magáénak. Az év első hónapjában a Vodafone szerezte meg a legtöbb, mintegy negyvenezer új előfizetőt. A Westel ügyfélszáma 36 ezerrel, a Pannoné pedig 24 ezerrel gyarapodott. Az új belépők megszerzésében nagyon éles a verseny, amelyben a Vodafone egyre komolyabb tényezővé válik.

Minél nehezebb az új ügyfelek megszerzése, annál fontosabbá válik a régiek megtartása. Ezért is hallhatunk egyre többet a mobilcégek újabb és újabb szolgáltatásairól. A multimédiás képüzenet (MMS) küldését és fogadását már mindhárom társaság lehetővé teszi. Ahhoz azonban, hogy az MMS-ezés igazán élvezhetővé váljon, és ne csak a világhálón vagy a WAP-on nézegethessék az emberek a nekik címzett képüzeneteket, megfelelő készülékek kellenek.

A Westel ügyfelei jelenleg 13 ezer színes kijelzős, MMS fogadására és küldésére egyaránt alkalmas telefont használnak, és ezek többségéhez csatlakoztatható vagy beépített kamera is tartozik. A Pannonnál közel ötvenezer MMS-képes készülék üzemel, s közülük több mint hatezer alkalmas képüzenet küldésére és fogadására is. A Vodafone viszont csak decemberben indította útnak MMS-szolgáltatását, és igazi felfutást a nemrégiben bevezetett Vodafone Live szolgáltatáscsomagtól vár.

A Pannonnál hetente mintegy 30 ezer MMS-üzenet cserél gazdát, amely tartalmazza azokat a hírcsomagokat is, amelyeket a cég küld az előfizetőinek. A Vodafone egyes előfizetői havonta átlagosan húsz MMS-t küldenek. Az MMS-küldés gyors terjedését az is hátráltatja, hogy egy ilyen üzenet legkevesebb háromszor drágább egy SMS-nél.

A Vodafone és a Westel az elmúlt hetekben új szolgáltatásokat vezetett be, amelyektől mindkét társaság azt reméli, jelentősen megnövekszik MMS- és WAP-forgalma. A Vodafone Live egy olyan multimédiás csomag, amelybe a társaság minden új és régi továbbfejlesztett szolgáltatást beletett, és becsomagolt egy igen látványos készülékbe. A Vodafone Live és a hozzá tartozó Sharp telefon lehetővé teszi a fényképezést, a multimédiás üzenetküldést, a többszólamú csengőhangok és színes Java játékok letöltését, a mobiltelefonról történő e-mailezést, a színes kijelzős WAP-olást, a chatelést. Mint a társaságtól megtudtuk, a Live sokkal jobban fogy, mint várták. Az ügyfelek többsége részletre veszi meg a számlás előfizetéssel is drága, 99 ezer forintos készüléket.

Teljesen más irányból közelített előfizetőihez a Westel a 777mobil nevű szolgáltatással. A cég nem a készülékre, hanem egy információs bázisra koncentrál. A 777mobilportál a szórakozástól a vásárlásig bővülő szolgáltatásválasztékot kínál, és nem egyetlen drága készüléktípushoz kötött, hanem bármely WAP-os mobillal elérhető.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik