Belföld

Genfi Autószalon 2003 – a világ autói, az autók világa

Genfben elsősorban a szériaérett modelleké a főszerep, de azért a koncepcióknak is jutott hely. A tavaszi idény legnagyobb autós seregszemléje március 16-áig tart nyitva.

Klikk a képre!

Alfa Romeo GT Coupé

Az Alfa a legszebb Gran Tourismo hagyományát kívánja feleleveníteni legújabb négyüléses kupéjával. A túraautó a sikeres 156-os modell alapjaira épül. A rendkívül izgalmas formaterv pedig a Bertone stúdió érdeme. A kupé örökli a négyajtós motorjait, így elérhetők a 140 és 156 lóerős benzinesek, és az 1,9 literes JTD dízel is. A csúcsmodell itt is a 3,2 literes 250 lóerős GTA lesz, ezzel az erőművel minden bizonnyal igazi élményautó lesz a GT Coupéból.

Klikk a képre!

Audi

Az Audi standján több újdonság is helyet kapott: itt debütál a második generációs A3. A kívül-belül alaposan megnőtt kocsi designját a márka jelenlegi kissé visszafogott arculatára formálták.

A Golf IV padlólemezére épülő kocsi motorpalettáján fellelhető a jól bevált 1,6-os 102 lovas alapverzió, de rendelhető már az újfejlesztésű 140 lóerős 2 literes common-rail dízelmotor is. A sportos autózás kedvelőinek készül a TT-ből érkező 3,2-es 241 lóerős V6-os erőművel szerelt sportverzió.

Klikk a képre!

A felszereltség méltó a márka presztízséhez, hiszen az alapáron járó teljes biztonság mellé rendelhető akár kézi üzemmódban a kormánykerékről is kapcsolható automata váltó, TV-tuner, navigációs rendszer és természetesen csúcsminőségű audio berendezés is.

Szintén itt mutatkozik be az A8 hosszított tengelytávú csúcsmodellje, az A8L is. Az alumínium karosszériás autó tengelytávját 130 mm-rel növelték meg, így jelentősen megnőtt a hátul utazók lábtere.

Klikk a képre!

BMW

A bajor márka ráncfelvarráson átesett 3-as szériája mellett egy igazi sportautó csemegét is bemutat Genfben: a BMW M3 CSL széria változata ugyanis egy vérbeli sportautó. Az M3-as alapjaira épülő kocsin elhagytak minden szükségtelen extrát, és számos karosszéria-elemet szénszál-erősítésű műanyagból készítettek, így összesen 110 kilóval sikerült csökkenteni az eredeti tömeget.

Természetesen a motort sem hagyták érintetlenül, a mérnököknek sikerült még néhány lóerőt kifacsarni az alapból is rendkívül kihegyezett erőműből. A végeredmény 360 lóerő és elképesztő dinamizmus. A tuning M3-om 4,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, ráadásul ezt az értéket egy kezdő vezető is bármikor képes reprodukálni, mivel kocsit felszerelték a Formula 1 versenyeken használatos rajtelektronikával.

Ferrari Challenge Stradale

A nagymultú olasz sportautógyár szintén egy szelidített versenyautóval jelentkezik Genfben. A maranellói mérnökök ugyanis FIA GT sorozatban szereplő 360 Modenának a versenyváltozatát alakították közúti közlekedésre is használhatóvá.

 

A motor maradt az eredeti 400 lóerős, hengerenkénti ötszelepes V8-as. A karosszéria tömegét a széria 360-as hoz képest viszont jelentősen lecsökentették, ezen kívül új aerodinamikai csomagot, erősebb fékeket és F1-stílusú szekvenciális váltóval is felszerelték a limitált modellt.

Lamborghini Gallardo

Az idei szalon egyik legnagyobb durranása az új kis Lamborghini. A Murcielago kistestvéreként aposztrofált Gallardo egy igazi szupersportautó. A motorja ötliteres, a Formula 1-ben használatos V10-es elrendezésű és nem kevesebb, mint 500 lóerős, ennek köszönhetően végsebessége közel 310 km/óra.

 

A négykerékhajtású modell rendelhető hatfokozatú kéziváltóval, vagy az e-gear fantázianevű, kormányról kapcsolható félautomatával. Az autó rendkívüli fékteljesítményéről elöl nyolc-, hátul négydugattyús Brembo fékek gondoskodnak. A nemes vad tervezői szerint a csúcstechnikájú kényelmi, és biztonsági berendezéseknek köszönhetően az autó akár mindennapi használatra is alkalmas.

Klikk a képre!

Mercedes-Benz CL 65 AMG

A stuttgarti gyár tuning részlege elkészítette a világ legerősebb szériagyártású sportkupéját. A CL 65 AMG V12-es, biturbós motorja 612 lóerős teljesítményével elképesztően nagy 1000 Nm-es forgatónyomatékkal jó néhány vérbeli szupersportautót lepipál. A csúcs verziónak mindössze 4,5 másodpercre van szüksége a százra gyorsításhoz.

A végsebességet az elektronika 250 km/órára korlátozza, de a kocsi tiltás nélkül, játszi könnyedséggel lépi át a 300-as álomhatárt. A hírek szerint az AMG mérnökeinek komoly problémát okozott a hatalmas teljesítmény útra juttatása, így nem meglepő, hogy a hajtáslánc néhány elemét speciális, extrém igénybevételt is elviselő alkatrészekre kellett cserélni.

Hivatalosan itt mutatják be Európában először a CLK kabriót, és újdonság az E-osztályba szerelt 4 literes 260 lóerős V8-as dízel motor is.

Klikk a képre!

Opel GTC Geneve

Az Opel GTC (Gran Turismo Compact) néven alsó-középkategóriás sportkupét tanulmányt mutat be. Az újdonság műszaki paraméterei közül egyelőre csak a külső méretei ismertek: a 4,3 méteres kocsit önállóan nem fogják gyártani, de mindenképpen előre vetiti az ősszel érkező új Astra formai stílusjegyeit.

Peugeot

Az oroszlános márka számos érsekességgel rukkolt elő idén is. Bemutattak egy különlegesen kialakított luxus 807-est, és egy igazi futurisztikus dupla motoros buggyt, a Hoggart. Továbbá egy széria érett modell, a 307CC is most debütál. Az érzéki formájú kocsi kisöccséhez hasonlóan képes 25 másodperc alatt átalakulni keménytetejű kupéból kabrióvá. A négy üléses Peugeot kétféle 2 literes motorral rendelhető, 136, és 177 lóerős teljesítménnyel.

 

Renault Mégane II CC

A másik francia gyártó szintén egy kupé-kabrióval jelentkezik, mely komoly konkurenciát jelenthet a 307CC-nek. A 4,35 méter hosszú kabrió az ismert Mégane-arccal rendelkezik, a hátsó traktus kialakítása azonban merőben eltér az alapmodelltől. A elektrohidarulikus tetőmozgató mechanizmus ennél az autónál 22 másodperc alatt képes átváltoztatni a kupét szellős kabrióvá.

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik