Belföld

Nem árt a net a hagyományos médiának

Az internetezők több mint felével előfordult már, hogy online kereséssel próbált meg plusz információkhoz jutni azok után, hogy valamilyen, tévében, rádióban, újságban megjelent hír felkeltette érdeklődését – állítja az NRC Piackutató Kft. és a TNS frissen megjelent tanulmánya, amely a magyar internetezési szokások változását kutatta.

“A kutatási adatok alapján nem beszélhetünk egyértelműen arról, hogy az internetezésre fordított idő miatt nagymértékben csökkent volna a hagyományos médiafogyasztás. Természetesen az idő véges, így az internetezésre fordított idő is javarészt más tevékenységek (leginkább a tévézés és újságolvasás) rovására növekedhet, ám az átlagos internetezők körében az online időtöltés többnyire nem csökkentette jelentős mértékben a más médiumokra fordított időt” – jelentette ki Klenovszki János internetkutató az NRC és a Taylor Nelson Sofres (TNS) Hungary Kft. által frissen kibocsátott NetMonitor tanulmány fő megállapításait összegezve.
Egy “átlagos” magyar internetező hetente 15 órát néz televíziót, 10,5 órát hallgat rádiót, és négyet tölt újságolvasással. Az internetezésre fordított heti idő alig marad el a tévénézéstől, hiszen átlagosan 14 óra jut erre a tevékenységre, amiből 8,5 órát kifejezetten böngészéssel, információszerzéssel és weboldalak olvasásával töltenek.
[Magyar Hírlap]

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik