A németországi Lederett Lederfaserwerkstoff elveszítette legnagyobb amerikai megrendelőjét, a Enefco International Ltd.-et. A szakítás oka a német-amerikai viszony megromlása. A cég vezetője elmondta: az amerikai patriotizmus azt jelenti a cégnek, hogy egy jó időre el kell felejtenie az Egyesült Államok piacát.
Az Enfeco egy februári levelében azt írta a német cégnek, hogy az általuk kínált termékekkel tökéletesen elégedett, mivel azonban Németország nem támogatja az USA külpolitikáját, kénytelenek lemondtani a német cég termékeiről. Minezt annak ellenére teszik – áll a levélben, hogy az alternatív beszállító drágábban szállítja az adott terméket.
Azt, hogy az üzleti kapcsolat megszakítása valóban az amerikaiak német cégek ellen indítot bojkottjának első példája, Fred Irwin, a Németországban működő amerikai kereskedelmi kamara elnöke is megerősíti – írja a Handelsblatt online kiadása csütörtökön. Az elnök reméli, hogy kivételes esetről van szó, ám mint elmondta, nem hiszi, hogy így van.
Az Egyesült Államokban mindezidáig egy alkalommal szólították fel az állampolgárokat a francia és német áruk bojkottjára, igaz akkor nem akárki: az amerikai alsóház két képviselője, Pete Wilson und Dennis Hastert kérte az amerikaiakat, hanyagolják a Mercedest és a francia borokat.
A német cégnek ugyan csak 48 ezer eurós kiesést jelent az amerikai üzletfél elvesztése, a német külkereskedelmi szövetség szerint, mely szervezet már korábban is tiltakozott Schröder külpolitikája ellen, a jelenlegi ellenséges viszony jelentős hatással van a kétoldalú kereskedelmi kapcsolatokra.