Belföld

Első hazai konferencia az internetes közösségekről

2003. március 11-én konferenciát szervez a Startlap. A konferencia a hazai internetes mozgalmak történetével, fejlődésével és jövőjével foglalkozik. A Magyarország leglátogatottabb nyitólapjával rendelkező Startlap (www.startlap.hu) igazi sikersztorit indított útjára tavalyelőtt márciusban: a két éve önszerveződő lapmozgalom azóta Magyarország legnagyobb on-line szerkesztőségévé nőtte ki magát 1300 lappal és több mint 500 szerkesztővel.

A lap.hu mozgalom második évfordulójára szerveződő konferencián olyan neves előadók próbálják elemezni a hazai internetes közösségek alakulását, mint például Csepeli György (IHM), Dr. Majsai Sándor Gábor (OM), Gerényi Gábor (Index). A konferencia célközönsége az újságírók, internetes szakemberek, illetve természetesen a lapmozgalom szerkesztői (weboldal: www.startlap.hu/konferencia/).


Két évvel ezelőtt, 2001 márciusában indult útjára a Startlap égisze alatt szerveződő lapmozgalom, amely ez idő alatt 1300 weboldalt produkált. Ez nagyjából azt jelenti, hogy naponta két új lap, vagyis tematikus linkgyűjtemény kerül ki a több mint 500 önkéntes szerkesztő keze alól a www.lap.hu címen található laplistára. A lap.hu egy az internetes téren kívül is működő közösség. Évi négy “off-line” találkozó során találkoznak egymással a szerkesztők. A Startlap új kísérletének célja, hogy a Startlap tapasztalatait megossza, kicserélje más közösségek képviselőivel. A konferencián megvizsgálják a közösségekben, netes mozgalmakban rejlő lehetőségek kiaknázásának módjait, üzleti lehetőségeit. Célja még a rendezvénynek, hogy a több mint 500 szerkesztőből azok is aktív tagjai legyenek a közösségnek, akik az eddig lezajlott, könnyedebb, játékosabb találkozókon nem kívántak részt venni.

„A magyarországi internetes közösségekről még nem rendeztek konferenciát. A Startlap a hazai Internet második legnagyobb szereplője, mozgalma a lap.hu, a legnagyobb itthon működő netes közösség. A lapmozgalom “atyja” ezért is vállalkozik arra, hogy feltérképezi a legfontosabb hazai virtuális közösségeket, azok főbb típusait. Igyekszünk körüljárni a témát “szociológiai” és “kommerciális” szempontból is. Benézünk a site-ok mögé, hogy megtudjuk, mitől működik, ami működik. S talán arra is választ kapunk, hogyan működhet még jobban és még kifizetődőbben – mondta Debre Zoltán, a Startlap főszerkesztője.

A lap.hu mozgalomról
A lapmozgalom lényege, hogy bárki, aki életképes koncepcióval áll elő, felépíthet egy linkgyűjteményt egy általa választott témában. Az önkéntes szerkesztők számára a Startlap.hu biztosítja a keretet honlapjuk elkészítéséhez és karbantartásához. Afféle „franchise” rendszerről van szó tehát, amelyben mindenki megtalálja a számítását – legfőképpen a felhasználó, aki igényes, jól karbantartott linkgyűjtemények közül válogathat.

A Sanoma Budapest Kiadói Rt.
Több mint 30 kiadványával a Sanoma Budapest Kiadói Rt. Magyarország egyik legnagyobb médiavállalata. A kiadó a leányvállalataival együtt a magazinpiacon 32%-os piaci részesedéssel rendelkezik, több mint 400 munkatársa közel 15 milliárd forintnyi éves árbevételt ér el. A kiadó 9 internetes termék tulajdonosaként meghatározó szerepet játszik a hazai internetpiacon is. További tevékenységei, közé tartozik a konferenciaszervezésen kívül a 2002-ben elkezdett könyvkiadás, eseményszervezés, merchandising és customer publishing.
A kiadó tulajdonosa a finn Sanoma Magazines kiadócsoport, amely a SanomaWSOY legjelentősebb üzleti egysége. A Sanoma Magazines Európa ötödik legnagyobb magazinkiadója. Több mint 240 kiadványával kilenc európai országban van jelen: Belgium, Hollandia, Finnország, Svédország, Szlovákia, Csehország, Horvátország, Románia, Magyarország.
A közel 100 éve alapított SanomaWSOY ma Finnország vezető médiavállalata és 1999 óta jegyzik a Helsinki Tőzsdén. Proforma nettó árbevétele 2001-ben 1,73 milliárd euro volt és 18,000 embert alkalmaz.

További információ: Németh Norbert internetes marketing menedzser (tel.: 437-3607, fax: 250-2303, e-mail: nnemeth@vnubp.hu)



PROGRAM

(www.startlap.hu/konferencia)
09.00 regisztráció
09.30 levezető elnök bevezetője

09.40
A Lapmozgalom – “Magyarország legnagyobb online
szerkesztősége”
Debre Zoltán, Startlap főszerkesztő
09.50 kérdések

10.00
Az elkövetkező évek informatikai tervei és fejlesztései
Csepeli György, IHM képviselője
10.20 kérdések

10.30 kávészünet

10.45
A SuliNetről – fölülről épített internetes közösség
Dr. Majsai Sándor Gábor, Oktatási Minisztérium
11.05 kérdések

11.15
Az internetes fórum: közösség- és véleményformáló erő
Gerényi Gábor, Index ügyvezető igazgató
11.35 kérdések
11.45
A lap.hu-tól a saját vállalkozásig – egy sikersztori esettanulmánya
Varga Anna, kézimunka.lap.hu – Foltvarázs kézimunkabolt
11.55 kérdések

12.05 Ebéd

13.10
A társkereső site-ok eredményei, látogatottság és üzleti lehetőségek
Wesselényi Andrea újságíró

13.30 kérdések

13.40
Női közösségek a virtuális kávézóban
Szakály Andrea, a Nők Lapja C@fe főszerkesztője

14.00 kérdések

14.10
A linkgyűjtemények marketing-szempontból
Damjanovich Nebojsa, online marketing tanácsadó

14.30 kérdések

14.40 Kávészünet

15.00
Mozgalom az interneten – hozhat-e pénzt?
Kürti István kereskedelmi igazgató, Sanoma Budapest Kiadói Rt.

15.20 kérdések
15.30 levezető elnök összefoglalója
16.00 konferenciazárás

Dátum:
2003. március 11.

Helyszín:
Westend Hilton Hotel, Budapest

Részvételi díj:
Startlap-szerkesztőknek:
1900 Ft + 25% áfa

Külsősöknek:
19900 Ft + 25% áfa

Kedvezmények:
– minden lapszerkesztő, aki hoz magával egy külsőst, ingyen vehet részt a konferencián

Jelentkezési lapért kattintson ide!

Telefonon: 06-1-437-1414

Faxon: 06-1-437-1470

E-mailen: konferencia@sanomabp.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik