Belföld

Világelső vírusirtó – megcélozta a magyar piacot

A Trend Micro partneri szerződést írt alá a 2F 2000 Kft-vel. A vírusvédelemben vezető Trend Micro a spamek ellen is harcba száll. A net eddigi legnagyobb túlélője a Klez féreg.

 Vírusok után spamek ellen

A Trend Micro a vírusvédelem mellett spam-kiszűréssel bővíti portfólióját – írja a Zdnet. A tokiói központú cég a Postini antispam céggel szövetkezve olyan szoftvert fejlesztett ki, amely különféle algoritmusok szerint eldönti, hogy egy levél spam-e vagy nem. Ha annak ítéli, akkor a kiszűrt junk maileket öt kategóriába sorolja: külön szortírozza a szexuális tartalmú, a gyűlöletkeltő, a gyors meggazdagodást ígérő, a különféle üzleti ajánlatokról szóló leveleket, valamint az óriási terjedelmű hírleveleket. A szoftver felhasználóként 4-30 dollárba kerül, megbízhatósága 90-95 százalék.

Disztribútori megállapodást kötött kedden a 2F 2000 Kft. és a Trend Micro. A Trend Micro nemzetközi viszonylatban piacvezető a szerveroldali vírusvédelem terén, és piacvezető pozícióra törekszik hazánkban is. A 2F 2003-ban a Trend Micro termékekből körülbelül 150 millió forint árbevételre számít.


Az 1988-ban alapított cég központja Japánban van. 1998-ban jelent meg a tokiói tőzsde OTC-piacán, 2000-ben már az első szekcióban jegyezték papírjait, 2002-ben pedig beválogatták a japán tőzsde irányadó részvényindexét, a Nikkei 225-öt alkotó papírok közé is. 

 Klez – a kiírthatatlan vírus

Az antivírus cégek szerint hetente frissíteni a vírusirtó programot olyan, mintha hetente csak egyszer mosnánk fogat. Ilyen rendszerességgel aktív vírus nem írtható ki. Ebből a szempontból a legtartósabb vírusnak eddig a Klez és különböző variációi bizonyultak. A féreg először tavaly áprilisban jelentkezett, és több hullámú rombolás után még most is rendkívül aktív. A vírusirtó cégek szerint ez elsősorban az otthoni felhasználók hanyagságával magyarázható. A Wirednek nyilatkozó szakértők szerint a Klez ebben az emberöltőben jó eséllyel már nem tűnik el.

A cég nagyteljesítményű, szerveroldali vírusvédelemre specializálódott. Az internet gateway-ek vírusvédelmének piacán élre tört, részesedése 41 százalékos, az általános víruskereső-piacon 27, a levelezőszerverek piacán 23 százalékos részt hasított ki tavaly az IDC adatai szerint.


A cég év elején mutatta be Enterprise Protection Strategy nevű szolgáltatását, amely gyors és naprakész megoldásokat kíván nyújtani a vállalatoknak az egyre kifinomultabb támadások ellen. A Trend Micro termékeket a Trend Labs öt regionális kutatási globális hálózata is támogatja, ahol több mint 250 mérnök és vírusszakértő a nap minden órájában figyeli a vírusok aktivitását, valamint gyors és hatékony módszereket dolgoz ki ellenük.

 Melyik vírus mekkora kárt tett?

• 1999:
Melissa – 1,11 milliárd dollár
• 2000:
IloveYou – 8,75 milliárd dollár
• 2001:
SirCam: 1,75 milliárd dollár
• 2001:
Code Red – 2,62 milliárd dollár
• 2001:
Nimda – 3,55 milliárd dollár
• 2002:
Klez – ismeretlen

Forrás: Trend Micro

A Trend Micro 2003-as stratégiájának sarokpontja a markáns megjelenés a kelet-európai piacokon. A cég bár eddig is jelen volt nálunk – ügyfele például az Audi, a CIB Bank, az Emitel, a Pannon GSM -, a 2F 2000 disztribútori és viszonteladói láncolata révén ezt most hatékonyabbá kívánják tenni.

A 2F-nek egyébként disztribútori szerződése van az F-Secure és a Kaspersky céggel is. A cég nettó árbevétele tavaly meghaladta a 350 millió forintot. A Trend Micro termékekből idén 150 millió forint bevételre számítanak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik