Belföld

Újabb tulajdonosváltás várható a Hungexpo Reklám Rt.-nél

Újabb változás várható a Hungexpo Reklám Rt. tulajdonosi szerkezetében. A hírek szerint ugyanis a közvetett tulajdonos svájci cég tervei nem váltak valóra, így kiszállna a társaságból. Hogy végül ki lesz az új tulajdonos, azt ma még nem tudni.

Túladna a Hungexpo Reklám Rt. 45 százalékos tulajdonosán, a Hungexpo Reklámügynökség Kft.-n az Inter Market Solutions Development AG – értesült a Népszabadság. A várható döntés hátterében az áll, hogy a svájci cég tervei nem váltak valóra. A Hungexpo Reklám Rt.-t 2001-ben alapította a Hungexpo Reklámügynökség Kft., a Fortuna Kft. (a Szerencsejáték Rt. reklámcége), valamint a Magyar Fejlesztési Bank Rt. A tulajdonosok szándéka az volt, hogy marketingkommunikációs keretüket összefogva költik el, és így jelentős kedvezményeket vívnak ki maguknak a hirdetési piacon. Ennek az elhatározásnak a szellemében a három tulajdonos 2006-ig szóló, kizárólagos és felbonthatatlan szerződést kötött a Hungexpo Reklám Rt.-vel. A “hármakhoz” csatlakozott két másik állami megrendelő, a Magyar Posta Rt., valamint a Postabank Rt. is.

A kormányváltás után az állami társaságok lecserélődött vezetése sorra jelentette be, hogy változtatna a megállapodáson. A posta és a Postabank felmondta a szerződést, a Hungexpo Rt. és a Szerencsejáték Rt. pedig tárgyalásokat kezdett annak módosításáról. Változott a Hungexpo Reklám Rt. tulajdonosi szerkezete is. A Szerencsejáték Rt. és az MFB megőrizte 45, illetve 10 százalékos részesedését, ám a Hungexpo Reklámügynökség Kft.-t – így annak 45 százalékos részesedését is – Kozma Péter szerezte meg. A reklámszakembertől vette meg a kft.-t a rejtélyes svájci cég.

Somfai Zoltán, a Hungexpo Reklám igazgatóságának elnöke korábban azt nyilatkozta lapunknak, hogy a svájci társaság hosszú távra tervez, külföldi cégek magyar érdekeltségei és bankok reklámmarketing megrendeléseit szeretné megnyerni. A Hungexpo Reklámnak azonban nem sikerült új megrendeléseket szereznie, ezért a svájci cég hamarosan túladhat néhány hónapja megszerzett részesedésén. Igaz, a hírt az Inter Market részéről egyelőre senki sem erősítette meg, mivel a cég nevében korábban nyilatkozó Kratochwill Györgyöt lapzártánkig nem tudtuk elérni.

Ha végül a svájci cég részesedése eladása mellett dönt, nagy kérdés, ki lesz a vevő. – Az igazgatóságunk egyszer már tárgyalt arról, hogy növeljük-e részesedésünket a Hungexpo Reklám Rt.-ben, ám akkor ennek lehetőségét a testület elvetette. Nem lenne szerencsés most újra elővenni az ötletet – nyilatkozta Székely Gábor, a Szerencsejáték Rt. vezérigazgatója. Székely véleménye szerint a svájci befektetőt ki kellene vásárolni, a Hungexpo Reklám Rt.-t pedig kizárólagos állami tulajdonba kellene adni. A másik tulajdonos, az MFB sem készül részesedésének növelésére. Sőt, mint László Boglártól, a pénzintézet kommunikációs igazgatójától megtudtuk, tízszázalékos részesedésüket hamarosan átadják az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt.-nek.

A Hungexpo Reklám egyik tulajdonosához, a Szerencsejáték Rt.-hez kötődő hír, hogy a társaság által szervezett játékok kommunikációjával megbízott kreatívügynökségek között, a Lowe GGK, az Akció és a Stram Avant mellett az a Grant is szerepel, amelyben korábban tulajdonrésze volt Székely Gábor jelenlegi vezérigazgatónak. A skandináv lottót 1999-ben, a luxort pedig 2001-ben egy pályázat kiírását követően bízták az ügynökségre. Mint megtudtuk: Székely Gábor, mielőtt még a Szerencsejáték Rt. vezérigazgatójává nevezték volna ki, megvált a Grantban meglévő részesedésétől. A Szerencsejáték Rt. tavaly a tervezettnél 25 százalékkal több, 102 milliárd forintos árbevételt ért el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik