Belföld

Ellátási lánc intelligencia a SAS-tól

LOGICON 2003, Amszterdam (2003. február 10.) - A Logicon 2003 alkalmából az üzleti intelligencia terén piacvezető SAS egy új megoldáscsomag bevezetését jelentette be, aminek segítségével megoldhatóak az ellátási lánc problémái. Sok ügyfél fordult a SAS-hoz azért, hogy segítséget kapjon az ellátási láncban rejlő profitlehetőségek és a hatékonyság maximalizálásához.

E kérések kielégítésére fejlesztette ki a SASR Supply Chain Intelligence megoldását, ami lehetővé teszi az intézmények számára, hogy növeljék bevételeiket és csökkentsék költségeiket. Ez a fogyasztói igények pontos előrejelzésével, a beszerzési stratégia javításával, illetve azon lépések azonosításával biztosítható, amelyek a megcélzott ügyfélkör és minőségi szint eléréséhez szükségesek.


Az Alcon több mint ötven éve a világ vezető szemápolási cikkeket gyártó és forgalmazó vállalata. Annak érdekében, hogy a legmagasabb szintű szolgáltatásokat tudja nyújtani Custom Pak and Consumables termékeihez, az Alcon Houston-i gyára egy SAS-alapú előrejelzési rendszert fejlesztett ki, aminek segítségével csökkent a visszáruk mennyisége, javult a munkaerő kihasználtsága és optimalizálták a készletgazdálkodást. “A SAS az ellátási lánc menedzsment stratégiánk kulcseleme.” – jelentette ki Gary Keathley, a Custom Pak menedzsere. “A SAS révén integrálttá válik a teljes folyamat. Akár ártárgyalást folytatunk egy szállítóval, akár a szállítási kondíciókat dolgozzuk ki egy vevővel, a SAS hatékonysága révén mindig időt és költséget takarítunk meg.”

A SAS másik bejelentése a SAS Supply Chain Analytics Consulting Group megalakításáról szólt. Ez a csoport felel azért, hogy az ügyfelek minél gyorsabban és hatékonyabban tudják kihasználni az új termékben rejlő lehetőségeket, illetve azért, hogy az elemzési problémákra a legjobb megoldások mielőbb megszülessenek. Bemutatták továbbá a SAS piaci részesedésének növeléséért felelős új felsővezetőket, Mike Haydockot, az ellátási lánc intelligencia elnökhelyettesét és Dennie Norman stratégiai marketing igazgatót.
A SAS ellátási lánc megoldása alapvetően a cég közel 27 éves elemzési és üzleti intelligencia terén szerzett tapasztalataira épít. A SAS elemzési szoftvereit már most is több száz vállalat használja különféle iparágakban beszállítói kapcsolatok kezelésére, ellátási lánc árazására, minőségellenőrzésre, megbízások elemzésére vagy kereslet előrejelzésre. Az ezekre a tapasztalatokra épülő megoldások és szolgáltatások könnyen bevezethetőek és használhatóak – akár a meglévő ellátási lánc rendszerekkel (SCM), illetve alaprendszerekkel (ERP) együtt is – , így biztosítva a gyors megtérülést.

“Az ellátási láncban zajló tranzakciók automatizálása és megragadása csak egy feladat a sok közül, amit az ellátási lánc jövedelmezőségének maximalizálásához el kell végezni. A vállalatnak ezen kívül bele kell látnia a szállítói kapcsolatai, a kereslet alakulása, a beszerzési és finanszírozási kérdések, illetve a termelési és fejlesztési folyamatok részleteibe.” – mondta BOB Moran, az Aberdeen Group Enterprise Business Applications and Analytics elnökhelyettese. “A SAS változatlanul kiemelkedő ezen az elemzési területen, kiterjedt ellátási lánc tapasztalatainak, elkötelezettségének és erőforrásainak köszönhetően, illetve az ügyfeleivel való folyamatos kapcsolattartásból származó tudása révén.”

“Egyre több ügyfelünk fordul hozzánk, hogy nyújtsunk segítséget vállalati alaprendszereik és ellátási lánc menedzsment rendszereik hiányosságainak pótlásában.” – mondta Jim Davis, a SAS elnökhelyettese és marketing igazgatója. “Ezekre az üzleti kihívásokra válaszul alakította ki a SAS új megoldását, amely kitűnően ötvözi a piacvezető technológiát és a nélkülözhetetlen konzultációs szolgáltatásokat. A SAS Supply Chain Intelligence lehetővé teszi az intézmények számára, hogy megismerjék a fontos részleteket, időben eljuttassák ezeket az információkat a megfelelő döntéshozókhoz, és megtegyék azokat a lépéseket, amelyekkel a kívánt teljesítményjavulás elérhető.”

Az ellátási lánc sikerének alapja
A SAS Supply Chain Intelligence megoldása a SAS Intelligens Architektúráján alapul. Adatelérés, adattárolás, adattisztítás, adatbányászat – ezek az alapok segítik ügyfeleinket, hogy tudást állítsanak elő meglévő beszállítói kapcsolatkezelési- és operatív alaprendszereikből. A SAS Supply Chain Intelligence négy komponensből áll, amelyek közül kettő most jelent meg a piacon. Ügyfeleink használhatják őket együtt, de akár egyenként is problémáik megoldására. Az egyes megoldások az alábbiak:
– SAS Supplier Relationship Management (SRM): a szállítókkal kapcsolatos kifizetések kérdéskörét kezeli, amely terület – az Abrdeen Group kimutatása szerint – évi 260 milliárd dolláros elmulasztott megtakarítást takar. A SAS SRM megoldása ezt a kört öleli fel egy olyan Web-es környezet segítségével, amellyel az információk a beszerző fél minden szintjére eljuttathatóak. A SAS rugalmas eszközökkel biztosítja a gyors eredményeket három fő beszerzési területen: Stratégiaalkotás/scorecarding, lehetőség kiaknázás, valamint részletes elemzés/döntéstámogatás. További információkat az alábbi webhelyen talál: www.sas.com/industry/retail/demand.html.
– SAS Value Chain Analytics: olyan pénzügyi intelligenciát foglal magába, amelynek segítségével – a tényeken alapuló döntéseken keresztül – csökkenthetőek a költségek és fokozható a jövedelmezőség, mind a szervezeten belül, mind a kereskedelmi elosztási láncban. Olyan közös platformot biztosít a belső szervezeti egységek és a külső partnerek számára, amellyel objektíven megvizsgálható, hogy milyen közös költségek kapcsolódnak a termékek elosztási rendszeren belüli mozgatásához, a termeléstől a végső fogyasztóig. A SAS Value Chain Analytics már elérhető a piacon. További információkat az alábbi webhelyen talál: www.sas.com/solutions/pri/index.html.
– SAS Demand Intelligence: előrejelzi a keresleti tendenciákat, és – a jövedelmezőbb árazási, valamint reklám tevékenységeken keresztül – versenyelőnyt biztosít a vállalatok számára, mialatt segít a kiszolgálás minőségének fenntartásában is. A SAS Demand Intelligence által előállított pontos előrejelzések révén optimalizálhatóak a hirdetési, marketing és termelési tevékenységek is. Az összefüggések és az ügyféligények azonnali hatásainak együttes áttekintése lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a keresletet pontosan tudják előrejelezni. Ennek eredményeképpen olyan piac orientált terveket lehet készíteni, ami biztosítja egyrészt az ügyfelek maximális kiszolgálását, másrészt az elvárt szintű jövedelmezőséget. A SAS Demand Intelligence jelenleg csak korlátozottan áll még rendelkezésre, teljeskörű piaci megjelenése 2003 végén várható. További információkat az alábbi webhelyen talál: www.sas.com/industry/retail/demand.html.
– SAS Process Intelligence: maximalizálja a termelés értékteremtő tevékenységét, támogatja a problémamegoldást, javítja a termékek minőségét és jövedelmezőségét, csökkenti a termelési ciklus időigényét és a késztermék piacra juttatásához szükséges időt. A SAS az integrált adatokat használja fel a problémamegoldás megszervezéséhez, a monitorozáshoz, valamint az ellenőrzési és fejlesztési tevékenységekhez. A SAS Process Intelligence jelenleg csak korlátozottan áll még rendelkezésre, teljeskörű piaci megjelenése 2003 végén várható. További információkat az alábbi webhelyen talál: www.sas.com/solutions/pri/index.html.

A SAS által biztosított kézzelfogható ROI
A Commerzbank Németország négy, míg a világ harminc legnagyobb bankjának egyike a SAS előrejelzési szoftverét választotta egy olyan fejlesztéshez, amivel a fiókhálózat és a pénzkiadó automaták készpénz ellátását optimalizálták. A megoldás integráltan kezeli az előrejelzési adatokat a kiszállítások és a megrendelések adataival. “Új előrejelzési és megrendelés optimalizálási rendszerünkkel sikerült az eddigi készpénzállomány 18%-át felszabadítanunk, és jelentős megtakarításokat értünk el a pénzszállítási díjak területén is. Ezeket a pénzeszközöket most jövedelmezőbb tevékenységekbe tudjuk beforgatni.” – mondta Arne Ruban, a CoBaCash projektvezetője, a Commerzbank Staff Department Organization munkatársa. “A megoldás jelentős mértékben hozzájárult ügyfeleink elégedettségének növeléséhez is, mivel lehetővé tette, hogy automatáinkból ne fogyjon el a készpénz az olyan csúcsidőszakokban, mint a hétvégék vagy az ünnepnapok.”

A napjainkra jellemző gazdasági környezetben meghatározó az az elvárás, hogy a gyártók úgy csökkentsék termelési költségeiket, hogy eközben termékeik és szolgáltatásaik színvonala változatlan maradjon. A SAS ellátási lánc megoldása segít annak feltárásában, hogy a termelési folyamat mely szakaszait kell optimalizálni e cél eléréséhez. Az STMicroelectronics, Európa legnagyobb félvezető gyártója a SAS-t használja a franciaországi Rousset-i és Crolles-i üzemében a termelési folyamatok feltérképezésére, amivel sikerült jelentős minőségi javulást elérni. A folyamat intelligencia alkalmazás segített az STMicroelectronics-nak, hogy növelje jövedelmezőségét, csökkentse a termékek előállításának időszükségletét, és ezekkel párhuzamosan fenntartsa a szigorú minőségi előírások betartását.

Konzultációs tudás és tapasztalat
A SAS létrehozta a Supply Chain Analytics Consulting Group-ot, aminek célja, hogy kiküszöbölje azokat az akadályokat, amelyek eddig sok vállalatnál meggátolták az ellátási lánccal kapcsolatos célok elérését. A 2002 márciusában kiadott Forrester jelentés (Bite-Sized SCM Projects) adatai szerint a megkérdezett vállalatok 64 %-a vallotta, hogy az ellátási lánc projekt nehezebbnek bizonyult a várakozásoknál. A vállalatok többek között azt is hangoztatták, hogy a hagyományos SCM projektek túl hosszú ideig tartanak.

A Supply Chain Analytics Consulting Group a SAS piacvezető technológiáját használja föl az ellátási lánc projektek összetett feladatainak megoldásához. A Mike Haydock irányítása alatt álló csoport a SAS lokálisan elérhető, de globális konzultációs szolgáltatására épít, amelyhez széleskörű ellátási lánc tapasztalatok is társulnak. Ezzel a kombinációval csökkenthető a bevezetés időigénye, és biztosítható a gyors megtérülés.

A SAS-ról
A SAS az új generációs üzleti intelligencia szoftverek és intézményi intelligenciát előállító szolgáltatások piacvezető szállítója. Megoldásait több mint 39.000 ezer helyen – köztük a Fortune 500 listán szereplő vállalatok 90 százaléka – hasznosítják a vevőkkel és szállítókkal fenntartott kapcsolatok javítására; jobb, pontosabb és megalapozottabb döntések meghozatalára és a szervezet folyamatos megújítására. A SAS az egyetlen olyan szállító, amely piacvezető adattárház, analitikus és hagyományos üzleti intelligencia alkalmazásainak teljes körű integrálásával nagy adatmennyiségekből tudást állít elő. Ügyfeleink immár több mint 27 éve építenek tudásunk erejére és tudják, mit jelent jelszavunk, a Power to KnowR. Látogasson meg minket a www.sas.com webhelyen.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik