A jelek szerint sikerült áthidalni a megoldhatatlannak tűnő problémát az előző kormány idején alapított Hungexpo Reklám Rt. háza táján. Néhány hete még arról panaszkodott az MFB, a Szerencsejáték Rt. és Magyar Posta Rt., hogy nem tudnak megszabadulni a Hungexpo Reklámmal kötött, számukra meglehetősen előnytelen szerződéstől. Látszólag üzletileg is alátámasztható az a törekvés, hogy az állami cégek reklámra szánt pénzeit egy társaság kezelje (hivatalosan erre jött létre a Hungexpo Reklám), hiszen így jelentős kedvezményt lehet elérni a médiában. A megvalósítás azonban nem egészen így sikerült: a nagy állami hirdetők Hungexpo Reklámmal kötött szerződése tetemes költségeket ró a cégekre, s ráadásul az öt évre szóló megállapodás felbonthatatlannak bizonyult. Ugyanakkor a Hungexpo Reklámnak kiváló lehetőséget biztosít a szerződés, hiszen évekre bebetonozta magát a jól fizető állami cégek reklámbüdzséjébe.
Most viszont úgy tűnik, hogy egy új tulajdonos belépésével az érdekeltek túl tudnak lépni a problémákon. Tavaly év végén a Hungexpo Reklám Rt. 45 százalékos részvénycsomagját birtokló Hungexpo Reklámügynökség Kft.-t megvásárolta a svájci Inter Market Solutions Development AG. A kft.-t korábban a Kozma Péter és egyik cége kezében lévő Reklámegyesülés Rt. tulajdonolta.
[Népszabadság]