Belföld

Támogatás az Ikarusbusnak

Az Ikarusbus székesfehérvári gyára 448 munkahely megőrzésére - három hónapra - 55,6 millió forint munkahely megtartó támogatásban részesült a Fejér megyei decentralizált foglalkoztatáspolitikai alapból - tájékoztatta az MTI-t a döntés után a megyei munkaügyi központ vezetője.

Zimmermann József elmondta: az Iveco érdekeltségű Irisbus többségi tulajdonában levő Ikarusbus hat hónapra 75 százalékos támogatásként, 210 millió forintot kért a székesfehérvári gyárban dolgozók bérének és járulékainak kifizetésére, a megyei munkaügyi központnak azonban ekkora összeg nem állt a rendelkezésére.

A megyei munkaügyi tanács 2003-ra munkahely megtartó támogatásra 67,2 millió forintot hagyott jóvá, amiből még több, kisebb cég igényét is ki kellett elégíteni. Az Ikarusbus-nak lehetősége van megfellebbezni a határozatot. Arról, hogy a cégcsoport vezetői miként döntenek, az MTI-nek nem sikerült információt szereznie, ugyanis az illetékes vállalati vezetők mindegyike külföldön tartózkodik ezen a héten.

Elios Pascual, az Irisbus elnöke tavaly novemberben jelentette be, hogy az Ikarusbus székesfehérvári gyárában levő munkahelyek megtartására támogatást kért. Erre azért kényszerült a cég, mert annak ellenére, hogy magyarországi jelenlétének 3 esztendeje alatt mintegy 25 millió eurós vesztesége keletkezett, nem szándékozik kivonulni az országból. Székesfehérvári gyárában azonban novembertől átmenetileg felfüggesztette a termelést.

Az üzem dolgozói januárban szabadságon voltak, arról azonban még nincs döntés, hogy a gyárban mikor kezdődik meg újra a termelés. Elios Pascual a tavalyi sajtótájékoztatón elmondta azt is: az Ikarusbus veszteségeinek részben az az oka, hogy az Ikarusbus termékskálájának egy része nem versenyképes, másrészt pedig a cég az erős forint miatt a külpiacokon nem tud a brazil és a török gyártók igazi konkurensévé válni.

Ezért annak érdekében, hogy minél előbb korszerű és versenyképes járművek jelenjenek meg a magyar piacon, a jövőben az Irisbus termékskálából választják ki azokat a termékeket, amelyek leginkább megfelelnek az itteni igényeknek, és azokat helyben gyártják majd. Az Ikarusbus termékskálájából továbbá kiválasztják és gyártják azokat a járműveket – például a csuklós autóbuszokat és trolikat – amelyekre akár az európai piacon is igény mutatkozhat.

Az Irisbus számára pedig az Ikarusbus és az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár szakmai kompetenciájára és termékeire alapozva új termékskálát fejlesztenek ki, és azt a teljes Irisbus csoport számára Magyarországon gyártják majd. Elios Pascual novemberben úgy fogalmazott: bár 2003 még nehéznek ígérkezik az Ikarusbus számára, 2004-2005-ben javulhat a helyzete

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.