Belföld

A miniszter is felelős vasúti gondért?

Félő, hogy nem vizsgáltatja ki a MÁV, valamint a gazdasági és közlekedési tárca a Bz-motorvonatok ügyét, s a mozdonyvezetőket hurcolják meg, alaptalanul - nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Manninger Jenő fideszes képviselő, a közlekedési minisztérium volt államtitkára, aki továbbra is a szakminisztert teszi felelőssé a múlt héten kialakult áldatlan állapotokért.

A politikus állítja: a tengelyrepedéseknek köze lehet a közelmúltban rendszeresített új fékekhez. Manninger Jenő korábban levélben jelezte Csillag István, gazdasági és közlekedési miniszternek, hogy a mozdonyvezetők indítási és fékezési gondokat észlelnek az új fékekkel felszerelt Bz-motorvonatokon. Ha akkor a miniszter kivizsgáltatja a problémát, lehet, hogy megtalálják az összefüggést, s nem kellett volna leállítani 219 Bz-típusú motorvonatokat – állítja Manninger Jenő.

Szakértőkkel folytatott konzultációja után lapunknak a politikus elmondta: a problémák fő forrása az lehet, hogy az eredeti motorokat nagyobb teljesítményűekre cserélték. A Népszabadság ugyan azt írta, hogy ez nem gond, hiszen a 260 lóerős motorokat 280 lóerősre cserélték, ám ezzel szemben szakmérnökök állítják, hogy az eredeti motorok teljesítménye a 200 lóerőt sem érte el, tehát a lapban megjelentekkel ellentétben igenis jelentősen nőtt a teljesítmény. A lap a Magyar Közlekedési Klub szakértőjére hivatkozva azt is közölte, hogy a féktuskók sem okozhattak problémát, mert ezt a típust alig használják. Ennek viszont maga a közlekedési miniszter mond ellent egy, Manninger Jenőhöz címzett levelében, amelyben azt állítja, hogy országszerte rendszeresített fékekről van szó.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik