Belföld

Visszaesés a német autópiacon – a BMW a nyertes

A 2002-ben szűkülő német autópiac kiemelkedő nyertesei a BMW, valamint a francia és egyes japán típusok voltak az előző évinél magasabb értékesítési számokkal - írja a Kraftfahrt- Bundesamt (KBA) éves jelentése.

Az újonnan üzembe állított gépkocsik száma 2,7 százalékkal 3,25 millióra csökkent 2002-ben, ami már sorban a harmadik visszaeséssel jegyzett év. 1999-ben még 3,8 millió, azaz a tavalyinál több mint félmillióval több gépkocsit, míg 2000-ben 3,38 milliót, 2001-ben pedig 3,34 milliót helyeztek forgalomba Németországban. 2002-ben a legjobb eredményt a BMW érte el 5,6 százalékos növekedéssel, 251 ezer darab üzembe helyezett gépkocsival. A BMW piaci részesedése ezzel párhuzamosan 7,1 százalékról 7,7 százalékra emelkedett. A francia PSA Peugeot Citroën 175 ezer gépkocsit helyezett el a német piacon, 10,2 százalékkal többet mint az előző évben. Piaci részesedése 4,7 százalékról 5,4 százalékra emelkedett. A francia Renault 206 ezer gépkocsi adott el, ami 2,9 százalékos növekedés. Piaci részesedése 6,0 százalékról 6,3 százalékra emelkedett. A Renault érdekeltségi körébe tartozó japán Nissan 1,3 százalékkal tudta növelni eladásait.

A japán márkák közül a Toyota érte el a legnagyobb növekedést: 11,5 százalékosat. A piacvezető Volkswagen konszern értékesítései 3,2 százalékkal 977 ezerre csökkentek. A piaci részesedés 0,2 százalékponttal 30 százalékra húzódott vissza. A konszern márkái közül a VW és az Audi eladásai csökkentek, míg a Seat és a Skoda számai emelkedtek. A rangsorban a második helyet elfoglaló DaimlerChrysler 3,9 százalékkal kevesebb, 456 ezer gépkocsit helyezett el a német piacon, ami 3,9 százalékos csökkenést jelent. Piaci részesedése 0,2 százalékponttal 14 százalékra zsugorodott.

A 15,6 százalékos csökkenést elszenvedő FIAT (104 ezer darab) után az Opelt érintette legsúlyosabban a piaci visszaesés. Opel típusokból 15 százalékkal kevesebbet, 346 ezer darabot helyeztek üzembe, ami 1,6 százalékpontos csökkenéssel 10,6 százalékos piaci részesedést kanyarított ki a márkának. A Ford 1,2 százalékkal kevesebb, 321 ezer autót helyezett el a piacon, ami a 2001-es 9,7 százalékos után 9,9 százalékos piaci részesedést biztosított a számára, és ezzel megvédte negyedik helyezését a rangsorban. A német piac összesen 3,76 millió darab gépjárművet vett fel az elmúlt évben. Tehergépjárműből 288 ezer darabot, 9,4 százalékkal kevesebbet, otorkerékpárból 208 ezer darabot, 8,9 százalékkal kevesebbet adtak el. Traktor 25.600 darab, 3,4 százalékkal több került piacra.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik