Belföld

Azok a csodálatos francia autók…

A vezető francia autógyárak, a Renault és a PSA Peugeot Citroen jó eredménnyel zárta a tavalyi évet: a Renault eladásai a gazdasági növekedés lassulása ellenére csak hajszálnyival estek vissza, a Peugeot-gyártmányok iránt pedig világszerte nőtt az érdeklődés.

A Renault szerdai beszámolója szerint a hozzá tartozó három márka, a Renault, a Samsung és a Dacia összeladása 0,3 százalékkal csökkent tavaly, azaz 2002-ben. A csaknem stabil értékesítés eléréséhez jelentősen hozzájárult a dél-koreai Samsung kiemelkedő szereplése, noha ez a típus csak a cégcsoport eladásainak töredékét adja. A Renault-csoport összes típusaiból együttvéve 2,405 milliót értékesítettek a világon 2002-ben.

Az előző évihez képest a Samsung 65 százalékkal növelte forgalmát, a Dacia pedig 5 százalékkal több gépkocsit adott el. Az enyhén negatív végeredmény a francia anyacég értkesítésének 2,5 százalékos mérséklődéséből adódik: tavaly 2,23 millió francia gyártmányú Renault talált vevőre. Különösen a 2002-es Vel Satis luxus sedan, a 2003-as év márkagyőztese, az új Mégane, és az ősszel piacra dobott Espace vonzotta a vásárlókat. A Mégane-család idén négy új formájú karosszériával jelentkezik. A tavalyi év sztárja a Clio volt, az Avantime luxus coupé viszont egyelőre nem váltotta be a reményeket.

A Renault-nak elsősorban hazai terepen, Franciaországban és Nyugat-Európában sikerült a piaci részesedését kissé növelnie, de a viszonylag gyenge növekedés is elég volt a jó helyezésének megőrzéséhez a rivális európai autógyártókkal szemben.

A Peugeot – Citroen stabilan második az európai piacon

A PSA Peugeot-Citroen egyértelműen sikeres évet zárt: 4,3 százalékos forgalomnövekedése a második helyet biztosítja számára az európai autópiacon. A vállalatcsoport 2002-ben 3,267 millió személy- és haszonjárművet értékesített. Az idei évre a tavalyinál szerényebb, 2,5 százalékos gyarapodással számol.

A tavalyi év európai sztárja a Peugeot 206-os volt, többet adtak el belőle, mint a korábbi listavezető Volkswagen Golfból. A Peugeot 307-es és a Citroen C3-as az előzetes várakozásoknak megfelelően szerepelt.

Bár a Peugeot forgalma Franciaországban némileg mérséklődött, a nyugat-európai piacokon az autóipari termékek iránti kereslet 3 százalékos visszaesése dacára a francia márka jól tartotta magát, fél százalékkal növelte részesedését. Ma az európai autópiac 15,5 százalékát birtokolja. Sikerét elsősorban befecskendezéses dízelmotorral ellátott típusainak köszönheti, amelyet minden márkatípusában kínál. A PSA Peugeot-Citroen a termékeinek 50 százalékát kínálja dízelmotorral világszerte.

Kínában bejött a Citroen

A francia cég tavaly 22 százalékkal növelte eladásait Európán kívül. Különösen nagy sikernek könyvelik el, hogy a kínai Dongfeng Motorsszal kötött szerződés eredményeképp Kínában ugrásszerűen föllendült a Citroen gépkocsik kereskedelme. A vállalat 2003-ban 3,35 millió gépkocsit tervez értékesíteni, 2006-ra négymillió Peugeot-Citroen gyártmány forgalmazását tűzte ki célul.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik