Belföld

Éles a verseny az autófinanszírozásban

Az autóértékesítési piac tavalyi, 16 százalékos növekedése a finanszírozók lendületét is fokozta - írja a Népszabadság. Ugyanakkor az autókereskedők és az ügyfelek kegyeiért folytatott küzdelem, valamint az új szereplők megjelenése csökkenti a nyereségrátákat. A cégek vitatják egymás piaci helyezését, s egyre többen felvállalják a márkafüggetlen használtautó-kereskedők finanszírozásával járó kockázatot.

A teljes finanszírozott portfóliót tekintve piacvezető Merkantil Banknál a legfontosabbnak azt tartják, hogy a nyereség beáldozásával nem érdemes növelni a forgalmat. Az ügyfelek – a forint erősödésének hatására – a bank figyelmeztetései ellenére sem félnek a devizaalapú finanszírozással járó kockázattól – vélik a társaságnál. Az általában euró-, vagy svájci frank alapú termékek aránya ma már átlagosan 60 százalékos a piacon.

A finanszírozók legnagyobb versenye a hivatalos márkakereskedők megnyeréséért zajlik. A kereskedők elsősorban a jutalék, a kamatszint (ez gyakorlatilag azonos), valamint a befogadási feltételek alapján döntenek, előnyben részesítve azt a finanszírozót, amely a használt gépkocsik esetében kevésbé szigorúan ragaszkodik az okiratokhoz – vallják az MKB-Euroleasingnél, ahol többek között a hitellevél bevezetésétől várnak előbbre lépést. A közelmúltban a Postabank-Leasing jelentkezett hasonló termékkel a piacon. Újdonsága, hogy a hitelvizsgálaton átesett ügyfél már az autóvásárlás előtt garantált kerethez jut, amelyet alapvetően a finanszírozóval szerződött autókereskedőknél használhat fel.
[Népszabadság]

Ajánlott videó

Olvasói sztorik