Belföld

Virtuális cég – valódi dolgozók

Képzőprogram szimulált vállalati környezetében, ám valós helyzetekben járhatják ki a munkavállalók a beilleszkedés, betanulás, kapcsolatépítés, előrelépés iskoláját.

Fényképhű virtuális munkatársak, elnagyoltan kidolgozott munkahelyi környezet – felhasználói így tudják a valóságként megélni a szimulációs
Virtuális cég – valódi dolgozók 1

program közegét, és a leghatékonyabb tanulás is így válik lehetővé. Erre az eredményekre a Texasi Egyetem technológiai alapú fejlesztéssel foglalkozó intézete, az IC2 Institute jutott, egy új software kidolgozása közben.

A programot a munkavállalói kompetenciák fejlesztésére hívták életre. Az egyének virtuális cég munkatársaként tehetnek szert a való életben is szükséges tapasztalatokra. A kitalált technológiai cég az EnterTech  nevet kapta, hogy a virtuális irodákban és üzemekben mozgó munkavállalók valóságként tudják megélni a programot. Ennek elemeit valós munkahelyi helyzetek megfigyelésén és újonnan felvettek élményei alapján dolgozták ki.

Miért technológiai vállalat?

  

Texas állam kormányzója is támogatja a programot, mely a helyi munkaerőpiaci igények kielégítését szolgálja. Az államban működő technológiai cégeknek egyre nagyobb szüksége van jól képzett munkatársakra, és a gazdasági elemzők előrejelzése szerint ez a tendencia a jövőben folytatódik. Ezek a tények indokolták, hogy az EnterTech elektronikai gyártó cégként kapjon virtuális létjogosultságot. A most kifejlesztett software azonban hosszú távon jó alapként szolgálhat más szektorokban szükséges speciális kompetenciákat támogató programok kifejlesztéséhez. 

Virtuális karrier

Az elektronikai gyártó céghez, az EnterTech-hez felvételt nyert alkalmazottak adminisztrációs munkatársként kezdik meg virtuális karrierjüket. Ha jól oldják meg új feladataikat, előreléphetnek a vállalati ranglétrán. Első, legfontosabb teendőjük a beilleszkedés, munkahelyi kapcsolatok kiépítése és a vállalati működés átlátása. Közben természetesen a lehető legjobb teljesítményt kell nyújtaniuk, akárcsak egy valóságos munkahelyen.

A virtuális főnökök utasításait is követniük kell, és virtuális kollégáik között is el kell igazodniuk. Vállalati karrierre minden újoncnak lehetősége van, ha teljesítménye megfelelő, jó döntéseket hoz és a főnökei is elégedettek munkájával. A virtuális munkavállalók adminisztrációs feladatai, a megírt vállalati e-mailek is valósághűvé teszik a szimulált környezetet.

A program végére a felhasználók megtanulják, hogyan hasznosítsák saját erőforrásaikat és a vállalatiakat, hogyan kommunikáljanak kollégáikkal, hogyan oldják meg munkahelyi problémáikat és hogyan osszák be idejüket. Megértik munkatársaik, beosztottaik igényeit, optimalizálhatják munkahelyi magatartásukat.

A felnőttképzés új formája

A munkatársak képességeinek és készségeinek fejlesztésére a cégek általában tréningeket vesznek igénybe. Számukra és az állástalan munkavállalóknak kínál lehetőséget a felnőttképzésre kiválóan alkalmas új software. Az interaktív megközelítést egyelőre speciálisan technológiai üzletágban dolgozó vagy elhelyezkedni kívánó emberek számára fejlesztették ki. A program segítségével szerzett tapasztalatok és képességek azonban minden szektorba átvihetőek.

A programmal középiskolásokat, egyetemistákat, főiskolásokat, aktív munkavállalókat, előléptetésre vágyókat, és munkanélkülieket céloztak meg. Az érdeklődők klasszikus tantermi formában használják a programot. Rendelkezésükre áll egy segítő személy, akihez fordulhatnak, kiküszöbölve így a használat során fellépő esetleges frusztrációt.

Több lépcsőben tökéletesítve

A program rendkívül sikeressége a gondos tervezésnek és fejlesztésnek köszönhető. Háromlépcsős tesztelési folyamatot alkalmaztak a software tökéletesítésére. Az első fázisban egyesével próbálták ki a programot a tesztemeberek, akik mellé egy-egy fejlesztőt rendeltek. Reakcióikat, kérdéseiket, véleményüket felhasználták a software csiszolására.

A következő lépésben csoportos (6-10 fő) tesztnek vetették alá az EnterTechet. Itt már csak egyetlen segítő állt az összes kipróbáló rendelkezésére. A fejlesztők kívülről figyelték a többieket, ezzel a végső, klasszikus tantermi oktatás folyamatát is nyomon követhették. A fázis végén kérdőív segítségével mondhatták el véleményüket a csoport tagjai.

Végső korrekciós lehetőségként egy nagycsoportos próba szolgált. Ebben a fázisban már az volt a cél, hogy a segítőtől ne kérdezzenek sokat a felhasználók.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik