Belföld

Kiszorulnak a férfiak a vásárlásból?

[FN] Egyre gyakrabban egyedül bonyolítják le a háziasszonyok a napi fogyasztási cikkek vásárlását - derül ki a Netsurvey Magyar Online Monitor című kutatásából. Országosan már a vásárlók 61 százaléka olyan nő, aki az élelmiszerboltban egyedül dönt a vásárlásról. Ez az állítás az átlagosnál nagyobb mértékben érvényes a lakóhelyhez közeli kis üzletekre és a szupermarketekre és a drogériákra. De főszerepet játszanak a nők a hipermarketben is, ahol leginkább szabadidős programnak számít a bevásárlás, gyakran családi körben. Hiszen a hipermarketek vásárlói közül 36 százalékot tesznek ki a háziasszonyok egyedül, további 18-at a házaspárok, 6-ot az anyák gyerekkel, 8-at pedig a családok. A vásárlások értékét tekintve már csak 49 százalék a napi fogyasztási cikkeket egymagukban beszerző nők aránya. A hipermarketekben viszont már csak 22, míg a házaspároké 27 százalék.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik