Belföld

Elmozdulás a CRM beszerzési szokásokban; Független felmérés igazolja az LLP tapasztalatait

Nem okozott meglepetést az LLP Budapest szakértői számára az amerikai Advantage Business Research független kutató vállalat felmérésének eredménye, amely szerint a közepes méretű vállalatok beruházásaik során az óriási CRM szoftvermegoldásokkal kapcsolatban három nagy problémával szembesülnek: drágák az alkalmazások, bevezetésük túl bonyolult és sok időt vesz igénybe.

Ezek a megállapítások alátámasztják az LLP azon tapasztalatát, melyet a CRM beszerzési szokásokkal kapcsolatban, a kelet-európai régióra vonatkozóan is már több mint két éve folyamatosan végez.

Az amerikai székhelyű ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM) szoftver fejlesztője, a Pivotal Corporation kérésére, az Advantage Business Research által készített tanulmány arra kereste a választ, hogy milyen paraméterek mentén döntenek a közepes méretű vállalatok CRM befektetéseik során. A felmérés mennyiségi és minőségi eredményei olyan cégek kb. 200 technológiai és üzleti szakembereinek válaszain alapulnak, amelyek bevétele 100 millió és 3 milliárd dollár közötti volt. A kutatás szerint a közepes méretű vállalatoknál 3 kulcsfontosságú ismérv alapján értékelik a CRM szoftvereket: könnyű testreszabhatóság, költséghatékonyság és gyors integráció a különböző back-office és front-office megoldásokkal. Az eredmények a következők:

ˇ A közepes méretű vállalatok 80%-a arra panaszkodik, hogy a nagy CRM szoftvermegoldások túl sokba kerülnek.
ˇ A megkérdezettek több mint 96%-a szerint cége olyan CRM szoftvert részesít előnyben, amelynek “igazán jók a technológiai paraméterei”. Az elismert márka vagy a szállító cég mérete nem szerepel a beruházásnál a legfontosabb szempontok között.
ˇ A közepes méretű vállalatok több mint 68%-a véli úgy, hogy a nagy CRM szoftvercégek termékei több olyan sajátossággal is rendelkeznek, amelyekre nekik valószínűleg soha nem lesz szükségük.
ˇ A válaszadók 94%-a pedig kijelentette, hogy a CRM szoftver vásárlása előtt szívesen tesztelné a terméket.

A tanulmány eredménye rávilágít az új CRM szoftver-beszerzési szokások és igények változására: a cégek alaposan felülvizsgálják a CRM beszerzés általuk fontosnak tartott kritériumait, majd követelmény-listákat készítenek és igényt tartanak egy úgynevezett előzetes bizonyításra, amelynek tételesen is meg kell mutatnia, hogy a CRM beruházás milyen minőségű és mekkora pozitív hatással lesz vállalkozásukra.

“Saját tapasztalataink is azt mutatják, hogy a közepes méretű vállalatok a könnyen kezelhető, gyorsan bevezethető, de mégis ésszerű áron beszerezhető CRM rendszereket részesítik előnyben. Szerencsére – a több mint másfél évvel ezelőtti stratégiaváltás óta -, a Pivotal a közepes méretű vállalatokra jellemző igényeket támogatja megoldásával. Gyors bevezetését például az az eszközkészlet teszi lehetővé, amelynek működését a vállalat munkatársai is könnyen elsajátíthatnak. Ha változnak a vállalati igények és újabb testreszabásra van szükség, akkor a felhasználók maguk is módosíthatják a modellt. Természetesen ez egyben költséghatékonysággal is jár, nem is beszélve a megtakarított időről.” – hangsúlyozza Michael Wellington, az LLP Budapest kereskedelmi igazgatója.

###

Az LLP Csoportról (www.llpgroup.com):
Az LLP Csoport 1992-ben alakult meg Prágában, napjainkra pedig vezető szerepet vívott ki az üzleti és pénzügyi szoftvermegoldások képviselete terén Közép- és Kelet Európában. Az LLP kínálatában szerepel a SunSystems ERP megoldása, a Pivotal CRM rendszere, a time@work idő- és költségnyilvántartó szoftver, a Fourth Shift termelésirányító megoldása, illetve az Ariba B2B elektronikus beszerzési rendszere. Az LLP 1995-ben kezdte meg kelet-európai terjeszkedését, melynek eredményeként ma már – a prágai mellett – Budapesten, Bukarestben, Pozsonyban, Szófiában, Varsóban és Zágrábban vannak irodái. Az LLP Csoport a világ számos országában vezet projekteket, így többek között Belgiumban, Olaszországban, Egyiptomban, Venezuelában, Japánban, az Egyesült Államokban és Kanadában.
Az LLP Csoport ügyfélkörébe tartoznak az üzleti élet szinte minden területén tevékenykedő cégek, a petrolkémiai ipartól a szállodákon és gyógyszergyárakon keresztül a televízió-állomásokig. Ügyfelei között megtalálható például a BP, GlaxoSmithKline, Johnson & Johnson, HBO, Roche, KPMG, UPS és a Duna Szálloda Rt.

További információk:
LLP Budapest Kft. – Paul Brigitta
Tel.: 412-2400 Fax: 412-2401 E-mail: Brigitta.Paul@llpgroup.com
Web: www.llpgroup.com

Ajánlott videó

Olvasói sztorik